accessibility-icon
share-icon
חדשות 14

רוב גנבי הנשק מצה"ל קשורים לקבלנים בדואים העובדים בבסיסים

אריאל עידן

אריאל עידן

כא אלול ה'תשפה (14.09.25)

44

9

like

0

dislike

פורסם בחדשות 14: רוב גנבי הנשק הצה״לי הינם בני משפחה של קבלנים מהמגזר הבדואי שעובדים בתוך הבסיסים באישור • אצל חלקם אף נמצאו לאחרונה כלי נשק ותחמושת שנגנבו • המשטרה ביקשה מצה״ל להפסיק את עבודתם - אך בצה״ל מסרבים לעשות זאת


אחת התופעות החמורות שנחשפו בחודשים האחרונים בחדשות 14 היא גניבת אמצעי לחימה מבסיסי צה"ל, בעיקר בדרום הארץ. הערב (ראשון) פרסמנו כי מבדיקה שערכה המשטרה, רוב גנבי האמל"ח קשורים לקבלנים מהמגזר הבדואי שקיבלו אישור לעבוד בתוך הבסיסים. אצל חלקם אף נמצאו לאחרונה כלי נשק ותחמושת שנגנבו מצה"ל.

במשטרה פנו למערכת הביטחון בבקשה לטפל במחדל, אך עד כה לא ננקטו צעדים ממשיים. היקף הגניבות מצה"ל מוגדר חסר תקדים וכולל כמויות עצומות של אמצעי לחימה. חלק מהנשק מגיע לידי ארגוני פשיעה ואחר מועבר לארגוני טרור

maximize-image
אמל"ח צה"לי שנתפס | צילום: דוברות המשטרה

על פי נתונים שנחשפו בחדשות 14, רק בשנה האחרונה נגנבו מצה"ל 600 אלף כדורי תחמושת, 650 רימוני רסס ו־300 מטעני חבלה. בנוסף נגנבו למעלה מ-50 נשקים ארוכים, וכן תחמושת רבה ומגוונת. מדובר בכמויות שממחישות את ממדי הכשל.

מחדל חמור בצה"ל: פרצה בגדר בסיס בדרום הארץ – בסמוך לנשקייה

מחדל חמור בצה"ל: פרצה בגדר בסיס בדרום הארץ – בסמוך לנשקייה

46
07.09.25|אריאל עידן

מלבד אמצעים אלו, נגנבים מבסיסי צה"ל גם טילי לאו, פגזים, ציוד מיגון מתקדם וציוד פריצה. כל אלו עלולים להגיע לידיים עברייניות ולהוות איום ישיר על ביטחון המדינה. במערכת הביטחון מזהירים כי כל עוד הבסיסים פרוצים, תופעת הגניבות תהפוך למכת מדינה.

תגובת מערכת הביטחון: "משרד הביטחון וצה"ל פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם גורמי אכיפת החוק. בכל אירוע שבו עולה חשד כלפי קבלן מסוים, כניסתו למחנות צה״ל ולמתקני מערכת הביטחון נמנעת באופן מיידי. כל אירוע של גניבת אמצעי לחימה נלקח במלוא החומרה ומערכת הביטחון פועלת למניעת אירועים אלו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News