העיר עזה כולה תחת צו פינוי – ולפי דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי, מעל רבע מיליון עזתים כבר עזבו את העיר. בעיר עזה, רוב התושבים עדיין לא התפנו אפילו פעם אחת במהלך המלחמה – עכשיו הם נאלצים לעזוב לראשונה את הבית וזה הלם גדול בשבילם.
ברצועת עזה היום אדם לאדם זאב, וכאשר העזתים נמלטים לצפון הרצועה הם נתקלים בעזתים אחרים שמנסים להתעשר על חשבונם – הפליטים מצפון הרצועה נדרשים לשלם מחירי שכירות מופקעים על הקמת אוהלים לבעלי הקרקעות בדרום.

כעת יש ניסיונות של חמאס לעכב את התושבים ולמנוע מהם לצאת – ולצד יותר מרבע מיליון המתפנים, יש גם כאלה שקוראים להישאר בעיר. עוד עדות לכך שלא כולם מתפנים מהעיר עזה היא המשך פעילותם של עסקים מסוימים, כמו בית הקפה "נוטלה" שנפתח שם בחודש שעבר.
היום הם פרסמו מודעה בדף האינסטגרם שלהם שבה נכתב: "ערב של פינוק, רק אצלנו" – והם ממשיכים לעבוד כרגיל. בכל זאת, נראה שצה"ל נחוש להבריח את התושבים מהעיר וממשיך לתקוף בסוף השבוע אזורים במערב העיר ובדרומה.

במוקד נמצאת הפלת בניינים רבי קומות, שיכולים לשמש את חמאס כנקודות תצפית. המערכה בעזה לקראת הכרעה, התושבים מרגישים את זה היטב וגם חמאס – השאלה מתי זה יקרה מבחינת ישראל.
