accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

עזה תחת צו פינוי: חמאס ותושבי העיר מרגישים את ההכרעה מתקרבת

אחיקם הימלפרב

אחיקם הימלפרב

כא אלול ה'תשפה (14.09.25)

5

17

like

2

dislike

בעיר עזה, רוב התושבים עדיין לא התפנו אפילו פעם אחת במהלך המלחמה - עכשיו למעלה מרבע מיליון מהם עזבו לראשונה את ביתם • לצד המתפנים, חמאס וקולות אחרים קוראים להישאר - וישנם לא מעט עסקים בעיר שממשיכים להיות פעילים למרות ניסיונות צה"ל לעודד את הפינוי


העיר עזה כולה תחת צו פינוי – ולפי דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי, מעל רבע מיליון עזתים כבר עזבו את העיר. בעיר עזה, רוב התושבים עדיין לא התפנו אפילו פעם אחת במהלך המלחמה – עכשיו הם נאלצים לעזוב לראשונה את הבית וזה הלם גדול בשבילם.

ברצועת עזה היום אדם לאדם זאב, וכאשר העזתים נמלטים לצפון הרצועה הם נתקלים בעזתים אחרים שמנסים להתעשר על חשבונם – הפליטים מצפון הרצועה נדרשים לשלם מחירי שכירות מופקעים על הקמת אוהלים לבעלי הקרקעות בדרום.

maximize-image
images-count1+
עזתים מתפנים | צילום: עלי חסן, פלאש 90

כעת יש ניסיונות של חמאס לעכב את התושבים ולמנוע מהם לצאת – ולצד יותר מרבע מיליון המתפנים, יש גם כאלה שקוראים להישאר בעיר. עוד עדות לכך שלא כולם מתפנים מהעיר עזה היא המשך פעילותם של עסקים מסוימים, כמו בית הקפה "נוטלה" שנפתח שם בחודש שעבר.

היום הם פרסמו מודעה בדף האינסטגרם שלהם שבה נכתב: "ערב של פינוק, רק אצלנו" – והם ממשיכים לעבוד כרגיל. בכל זאת, נראה שצה"ל נחוש להבריח את התושבים מהעיר וממשיך לתקוף בסוף השבוע אזורים במערב העיר ובדרומה.

maximize-image
images-count1+
המודעה בדף האינסטגרם של בית הקפה "נוטלה" העזתי | צילום מסך

במוקד נמצאת הפלת בניינים רבי קומות, שיכולים לשמש את חמאס כנקודות תצפית. המערכה בעזה לקראת הכרעה, התושבים מרגישים את זה היטב וגם חמאס – השאלה מתי זה יקרה מבחינת ישראל.

עקבו אחרינו גם ב-Google News