בעת סיור שגרתי בצפון השומרון, גילו פקחי המנהל האזרחי ניסיון השתלטות חסר תקדים באזור הישוב טל מנשה שקרוב לג'נין (בצד של חריש). מדובר באזור שהופקר לאורך השנים ושאין בו מספיק התיישבות יהודית.

פקחי המנהל אזרחי נחרדו לגלות שבשטח שלפניהם נטעו לא פחות מ-2,500 עצי זית ששתל האויב כדי להשתלט על מעל 200 דונם אדמות מדינה. לשם השוואה – זהו גודל של ישוב קטן ממוצע.
מנהלת ההתיישבות בראשות שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הגיעה לשטח ובעזרת כלי הנדסה שטיחו את המקום. בעז"ה עוד תהיה בשטח התיישבות יהודית שתחליף את ההשתלטות העוינת של האויב.
