פרסום ראשון: בכיר בפיקוד מרכז שוחח בשבוע האחרון עם רבנים בהתיישבות והודיע כי להערכתו הפיקוד לא יאשר את הבקשה שהוגשה לשר הביטחון לקיים את תפילות ראש השנה בקבר יוסף בשכם.
בהמשך לפרסום ב-C14 לפיו שר הביטחון ישקול להחזיר נוכחות יהודית בראש השנה הקרוב בקבר יוסף, במספר שיחות סגורות שקיים בשבוע שעבר בכיר בפיקוד מרכז עם רבנים בהתיישבות שקשורים לישיבת עוד יוסף חי, הודיע הבכיר כי אין בכוונת הפיקוד לאשר את בקשת הישיבה לקיים את תפילות ראש השנה בקבר יוסף בשכם, כך עולה מהשיחה הסגורה שפרטיה הגיעו לידי C14.

כזכור, הבקשה שהגישה ישיבת עוד יוסף חי לקיום התפילה נשלחה לפני כשבועיים ללשכת שר הביטחון ישראל כ"ץ שהודיע כי הוא שוקל את האפשרות לקיים את הבקשה. אלא שכאמור, בפיקוד מרכז החליטו שלא לקיים את הבקשה והודיעו לרבנים שלא יאשרו אותה.
בתחילת השנה הבאה ימלאו 25 שנה לנטישת קבר יוסף, כאשר לאורך השנים דרשו בהתיישבות לחזור אליו. בעת עזיבת מתחם הקבר, בצה"ל התחייבו כי יאשרו לישיבת עוד יוסף חי לחזור למקום, ולרגל ציון 25 שנה לנטישה ביקשו בישיבה לקיים את תפילות ראש השנה במקום.
