אוקראינה תקפה היום (ראשון) באמצעות רחפנים את בית הזיקוק לנפט "קירישי" שבצפון־מערב רוסיה, אחד הגדולים במדינה. לפי הרשויות ברוסיה, שלושה רחפנים הופלו והציתו שריפה שכובתה – ללא נפגעים. אוקראינה אישרה כי מדובר בתקיפה מכוונת, והגדירה אותה "מוצלחת".
התקיפה מגיעה בעיצומה של "מלחמת המל"טים", שמתרחבת מעבר לגבולות אוקראינה ורוסיה: רחפנים רוסיים הופלו לאחרונה גם בשמי פולין, חברה בנאט"ו. מנגד, אוקראינה מרחיבה את המתקפות נגד בתי זיקוק וצינורות נפט ברוסיה – יצואנית הנפט השנייה בגודלה בעולם.

בית הזיקוק שהותקף, "קירישינפטאורגסינטז", מטפל בכ-17.7 מיליון טון נפט גולמי בשנה – כ־6.4% מכלל הייצור הרוסי. פגיעה בו עלולה להשפיע על ייצוא הנפט של מוסקבה, אך הרשויות במדינה טוענות כי הייצור נמשך כסדרו.
במקביל, רוסיה דיווחה כי יותר מ־80 רחפנים אוקראינים הופלו בלילה אחד. במחוז בשקורטוסטן שבדרום המדינה הותקף מתקן נפט נוסף באמצעות רחפנים, אך מושל המחוז הדגיש כי רמות הייצור לא נפגעו.
