accessibility-icon
share-icon
צילום: אלישע גרוסברג
צילום: אלישע גרוסברג
הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהו
3

יט אלול ה'תשפה (12.09.25)


מאלימות ועד ניסיון רצח: הרב שמואל אליהו מזהיר מסתימת פיות

בעקבות ניסיון לפוצץ מעמד סליחות בקריית אונו, הרב שמואל אליהו יוצא בביקורת נגד מי שמבקש להשתיק קולות אחרים - ומסביר למה דווקא חודש אלול הוא הזמן לחזור לפתיחות, לאמת ולבחירה בדרך היהדות • הטור המלא ב-C14


יש אנשים בקצה השמאל הפרוגרסיבי בארה"ב ובישראל שפועלים באותה שיטה. לא רוצים לשמוע את האמת של הצד השני רק לסתום לו את הפה. לצבוע אותו בצבעים שחורים, לומר שהוא לא לגיטימי. להדביק לו כל מיני סטיגמות שקריות, למנוע ממנו להציג את עמדתו שמא אנשים ישמעו את האמת וישתכנעו.

כשהם לא מצליחים לסתום את הפה, הם עוברים לאלימות מילולית. כך ניסו להשפיל ולהקטין את ראש הממשלה בישראל במקום לנהל שיח עניני. כך הם השוו את רה"מ בנימין נתניהו לגדולי צוררי ישראל, זו השיטה. להכפיש, להאשים ולמנוע את השיח הענייני באמצעים אלימים.

maximize-image
images-count1+
הסתה נגד הרב שמואל אליהו | צילום: ללא

כשזה לא הולך לפעמים עוברים לאלימות פיזית. שכשהשמאל הפרוגרסיבי הבין שהנשיא האמריקני דונאלד טראמפ הולך לנצח הם ניסו לרצוח אותו. השבוע רצחו את צ'רלי קירק הדובר של הימין בארה"ב, שלא היו מסוגלים להתמודד עם הטיעונים שלו.

אתמול פגשתי את האלימות הזו בקרית אונו. הוזמנתי על ידי אנשים נכבדים להיות שותף בהתוועדות וסליחות באחת מבתי הכנסת המרכזים בעיר. רבים היו באירוע, חלק ניכר לא מהציבור הדתי. האירוע התאים להם והם באו, הקשיבו ולקחו מדברי מה שהתאים להם.

maximize-image
images-count1+
צ'רלי קירק | צילום: שאטרסטוק

מישהו שמע על האירוע ולא התאים לו. הוא החליט לא לבא לסליחות, וזו החלטה לגיטימית. מה שלא לגיטימי זה שהוא החליט כי אף אחד בקרית אונו לא ישמע את מה שיש לי לומר. כדי לסתום לי את הפה הוא קרא לאנשים לבא ולפוצץ את האירוע. הגדיל ראש, לקח צבע אדום וכתב כתובות הסתה על קיר בית הכנסת כנגדי וכנגד כל המתפללים .

זה לא עזר לו. מאות אנשים באו לשמוע, להקשיב, להשתנות, להתקדם. להתעלות ולא להיות מקובע על סוג אחד של מחשבה כל החיים.

כאשר יצאתי מבית הכנסת שאל אותי הרב יעקב נמן שאירגן את הארוע מה אני רוצה לומר למי שכתב את הכתובת המכוערת על קיר בית הכנסת. אמרתי לו שאני מברך אותו כי ה' יפקח לו את הלב ואת האוזנים להקשיב לדעות אחרות. הוא רק ירוויח מזה

הייתי אומר לו כי הפתיחות וחקר האמת היא יסוד היהדות. לעומת היהדות קיים האיסלם שנוהג לסתום פיות באלימות לכל מי שחושב אחרת ממנו. השיטה של האיסלם הביאה אותו לשפל, לבורות ולשקיעה מתמדת. כך ממש תוביל האטימות, ההתנשאות והפטרונות שלו ושל חבריו לשקיעה ואיבוד דרך.

אם הם רוצים להצליח, הם חייבים פתיחות. הם חייבים להקשיב לאמת של אחרים. הם חייבים לנטוש את דרך האלימות המשפילה והמקטינה. בסופו של דבר זה יחזור אליהם כמו בומרנג. כדאי לו לחזור לדרך היהדות של אבותיו ואבות אבותיו. בשביל זה המציאו את חודש אלול.

הרב שמואל אליהו

הרב שמואל אליהו

עקבו אחרינו גם ב-Google News