פרסום ראשון: נתונים של משטרת מחוז ש"י, שנחשפו הערב (חמישי) בחדשות 14, חושפים תמונה מורכבת של המציאות הביטחונית ביהודה ושומרון. מהנתונים עולה כי בשנה האחרונה, מאז 2025, חלה ירידה דרמטית של כשליש במספר פיגועי הטרור שכוונו כנגד יהודים. במקביל, כוחות הביטחון במחוז, בשיתוף פעולה עם צה"ל, הגבירו משמעותית את פעילות הסיכול, מה שהתבטא בעלייה חדה במספר העצורים, הנחקרים והמבצעים כנגד פעילי טרור.
השינוי הבולט ביותר, על פי הנתונים, נרשם במאבק בהסתה. בשנה החולפת חלה עלייה של למעלה מ-50% במספר המעצרים והפעולות שננקטו כנגד מסיתים לטרור ברחבי יהודה ושומרון.

אך בעוד המספרים הכלליים מצביעים על מגמת ירידה, תמונת המצב בשטח חושפת מציאות מדאיגה. במקביל לנתונים אלו, נחשף במהדורה כי חלה עלייה חדה מאוד במספר תקיפות הרועים בחוות החקלאיות ביהודה ושומרון. העלייה הדרמטית בתקיפות אלו מצביעה על שינוי אסטרטגי של גורמי הטרור הפלשתינים, שמבינים את החשיבות האסטרטגית של החוות החקלאיות וסימנו אותן ואת בעליהן כיעד קל ומרכזי לתקיפה.
תחושותיהם הקשות של המתיישבים קיבלו ביטוי היום בוועדת המשנה לענייני חוץ וביטחון של הכנסת, בראשותו של ח"כ צבי סוכות. בדיון הגיעו בעלי החוות וסיפרו לנציגי הצבא והמנהל האזרחי על המציאות הבלתי נסבלת. "דמנו הותר", טענו, והוסיפו כי העלייה בתקיפות נובעת, לטעמם, מ"יד רכה" מדי המופנית כלפי "האויב הערבי שמאיים על חייהם בכל יום".
הפער בין הנתונים הסטטיסטיים הכלליים לבין המציאות האלימה בשטחי המרעה חושף את האתגר המורכב של מערכת הביטחון: גם כאשר ישנה ירידה כללית בטרור, האויב מאתר נקודות תורפה אסטרטגיות וממקד בהן את מאמציו.
