הרב דוד לייבל, ממובילי הקמת החטיבה החרדית בצה"ל, פנה בצעד חריג ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, וביקש ממנה שתפסיק לפעול למעצר בחורי ישיבות עריקים – מהלך המרחיב לדבריו את הקרע בין המגזר החרדי למוסדות המדינה.
במכתבו ליועמ"שית, תקף הרב בחריפות את מעצר בחורי הישיבות, כינה את פעילות המעצרים כ-"מזיקה ופוגעת" וביקש לפעול להגברת האמון של הציבור החרדי בצה"ל ובמוסדותיו, באמצעות שורת צעדים.
בתוך כך, אחד הצעדים המשמעותיים להגברת האמון בין הצבא למגזר החרדי נמצא בימים אלה בישורת האחרונה – עיגון הכללים לשמירת אורח החיים החרדי בפקודות מטכ״ל.

"חובת השעה היא, בראש ובראשונה, שיקום האמון", הדגיש הרב לייבל במכתבו, "ניתן לעשות זאת באמצעות עיגון ההתחייבות לשמירה על הצביון החרדי בפקודות מטכ"ל והקמת ועדת רבנים מפקחת, המוסמכת על ידי משרד הביטחון – מהלך שאנו עמלים עליו מזה זמן רב ומסוגל להוביל למתווה מוסכם".
"מעצר בחורי ישיבות שתורתם אומנותם לא רק שאינו מקדם את הפתרון הנדרש, אלא אף מוביל להקצנה ומעצים את החשדנות הקיימת", הבהיר הרב, "מתוך תפיסת עולם חרדית עקרונית, לפיה חרדי שתורתו אינה אומנותו מחויב לקחת חלק במאמץ הביטחוני, וכמי שפועל כל העת ליצירת פתרונות ברוח זו, אני פונה אלייך".
המכתב סוכם במילים: "מתוך דאגה כנה לעולם התורה ולקיום המשותף במדינת ישראל, אני מפציר בך לפעול לעצירת ההתנהלות המזיקה הזו. אני מאמין כי בעזרת רצון טוב, ניתן למצוא פתרון גם לאילוצים המשפטיים. אני סמוך ובטוח כי אחריותך וסמכותך יעניקו לך את התבונה והיכולת להוביל לפתרון ראוי, ולכל הפחות – לעצור את הנזק המצטבר".
