ישראל שוב הפציצה בתימן אתמול (רביעי), בבירה צנעא ובמחוז ג'וף. סדרת גיחות אוויריות ישראליות ופיצוצים עזים באתרים שונים, הביאה למותם של לפחות 35 חות'ים ולפציעתם של יותר ממאה.
מלבד יעדים צבאיים, הותקפו גם משרדי הסברה של החות'ים ובנק במחוז ג'וף, ובצנעא הותקפו מבני מערכות של עיתונים שמזוהים איתם. החות'ים טוענים שבבירה הותקפו גם שכונות אזרחיות.

החות'ים התחילו את המלחמה הזאת כדי לתמוך בעזה לטענתם – וגם בתוך ההריסות הם לא מפסיקים להזכיר את עזה ולהכריז קריאות תמיכה בפלשתינים. התקיפות הגיעו אחרי הסלמה בין החות'ים לישראל – השבוע הם הצליחו להגיע עם כטב"מים שלהם לשדה התעופה רמון, ולכך קדם חיסול הצמרת החות'ית בחודש שעבר.
ועל כל זה מסתכלים מהצד מתנגדי החות'ים. בתימן יש להם אופוזיציה משמעותית – מיליציות גדולות שנתמכות על ידי ערב הסעודית והאמירויות, עם יכולת צבאית משמעותית ונשק מתקדם.

מה שקורה בתימן מוכר מזירות אחרות. אחרי שישראל פגעה משמעותית בחיזבאללה, בני בריתו של אסד שסייעו לו צבאית – עלו כוחות האופוזיציה הסורית והדיחו אותו מכס השלטון. אם ישראל תמשיך לפגוע בחות'ים, אולי המתנגדים שלהם מבית יזהו שעת כושר – ויסירו את האיום המטריד הזה לרבים בעולם.
