תת-אלוף יקי דולף הועלה היום (חמישי) לדרגת אלוף בטקס שנערך במחנה "רבין" בקריה בתל אביב. בטקס השתתפו הרמטכ"ל רב-אלוף אייל זמיר, שר הביטחון ישראל כ"ץ, חברי פורום המטה הכללי ובני משפחתו. דולף נכנס לתפקידו כמפקד הגיס הצפוני.
שר הביטחון ישראל כ"ץ אמר בטקס: "גם לאחר שהאויבים שלנו בצפון חוו היטב את העוצמות שלנו, עלינו להיזהר מאוד משאננות או מזחיחות. האחריות הגדולה להבטחת כשירות צה"ל בצפון היא מעתה הייעוד שלך".

הרמטכ"ל אייל זמיר התייחס לאתגרים הביטחוניים ואמר: "אלו ימי מלחמה מורכבת וממושכת. מחויבותנו היא להכריע את אויבינו ולבצר את ביטחון מדינת ישראל. עלינו להמשיך ולהגביר את המאמצים להשבת החטופים החיים והחללים כאחד. יקי הוכיח עצמו כקצין מקצועי ומנוסה".
אלוף יקי דולף, מפקד הגיס הצפוני הנכנס, הדגיש את תחושת האחריות: "מדינת ישראל נמצאת באחת משעותיה המאתגרות ביותר מאז היווסדה. האחריות שלנו היא לא רק לנצח במלחמה, אלא גם להחזיר את תחושת הביטחון לאזרחי ישראל. חייהם של תושבי המדינה הם משימת חיי".

יקי דולף התגייס לחטיבת הצנחנים ב-1994 והתקדם מתפקידי לוחם ומפקד בגדוד 890 עד למפקד החטיבה. לאחר מכן פיקד על בא"ח צנחנים, חטיבת שועלי מרום, החטיבה הצפונית בעזה וחטיבת הצנחנים. בהמשך מונה למזכיר הצבאי של שר הביטחון, ולבסוף שימש כמפקד אוגדת איו"ש עד מינויו לאלוף ולמפקד הגיס הצפוני.
