צ'רלי קירק, פעיל שמרן אמריקאי ותומך ישראל גדול, נרצח אמש בירי בעת שניהל עימות באוניברסיטת יוטה, והוא בן 31 בלבד. הבוקר (חמישי, שעון ארה"ב) אחרי שני מעצרי שווא, ה-FBI הודיע כי בידיהם נמצא תיעוד טוב של המתנקש שרצח את קירק. לטענת הבולשת הפדרלית, החשוד הוא בגיל של תלמיד מכללה.
עורך הדין מארק צל, יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל, ספד בריאיון בתוכנית "האולפן הפתוח" בהגשת בועז גולן לאדם שהיה הרבה יותר מפעיל פוליטי עבור השמרנים בארה"ב, ונלחם עבור צדקתה של מדינת ישראל בקמפוסים ברחבי אמריקה.
"אני לא בטוח שהצופים פה בארץ מבינים את החשיבות של האיש הזה. והוא רק בן 31 במתו. אבל האיש הזה פשוט שינה בעצמו את כל פני ארצות הברית, לא רק בצד הימני של המגוון הפוליטי, אבל גם בכל התרבות האמריקאית", סיפר עו"ד צל, "בשבילנו הוא היה מגן, הוא הגן עלינו, נגד כל הכוחות הרעים האלה שמנסים לתקוף אותנו, להשמיץ אותנו. הוא פשוט דיבר אמת כל הזמן".

"כאמריקאי, וגם כישראלי, אני פשוט בוכה למה שקרה למדינה שלי, למולדת שלי", המשיך, "אני הגעתי לארצה לא בגלל שאני ברחתי מארצות הברית, הייתי מאוד גאה בזמן הנשיא רייגן עם המדינה שלי, אבל הגעתי לכאן כדי לגדל ילדים יהודים בתוך מדינה יהודית. ואני מאוד שמח בכך, אבל מה שקרה בינתיים למולדתי זה פשוט פשע".
"תליתי הרבה תקווה בצ'ארלי קירק", הוסיף יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל בקול חנוק מדמעות, "אני הכרתי אותו באופן אישי בינואר, לפני ההשבעה (של טראמפ), והוא היה איש פשוט פנומנלי. רציתי להעביר את זה לבית ולצופים – אנחנו צריכים מישהו כזה כאן בישראל".
