אירוע חריג בבריטניה. נשיא המדינה יצחק הרצוג הנמצא בימים אלה בביקור בממלכה קיבל היום (חמישי) חבילה חשודה שנשלחה עבורו. מבית הנשיא נמסר כי כוחות הביטחון המקומיים והישראליים מטפלים כעת בחפץ החשוד.
אמש, נשיא המדינה נאם בפני קהל של בכירים מדיניים, מובילי דעה ועיתונאים בצ’טהאם האוס – המכון המלכותי לעניינים בינלאומיים, הנחשב לאחד הפורומים המדיניים המשפיעים בעולם.

בין היתר, הדגיש הרצוג בנאומו כי ישראל קיבלה כל הצעה רצינית שהועלתה על ידי המתווכות, כולל ארצות הברית, מצרים וקטאר אך חמאס עיכב את הדברים וסירב פעם אחר פעם. "ישראל מוכנה היום לעסקת חטופים מלאה ולהפסקת אש. אבל כדי שזה יקרה, חמאס צריך פשוט לומר ‘כן’. דחייה אחת ממנהיג חמאס בודד מספיקה כדי לחסום התקדמות. זהו המכשול", אמר.
הנשיא הוסיף בהתייחס לתכנון של מדינות מערביות להכיר במדינה פלשתינית בעצרת האו"ם כי: "הכרה חד־צדדית לא תשחרר אף חטוף, לא תמנע רעב מאף פלשתיני, ותעודד רק את חמאס ותתגמל את הטרור. ידידינו ובעלי בריתנו בעולם יכולות לחלוק בדעותיהם, אבל צעד כזה יעוות באופן מסוכן את הדרך לשלום אמיתי". הוא הדגיש שישראל שואפת לעתיד של שלום עם הפלשתינים, אך "היום שאחרי" חייב לכלול את עזה ללא חמאס.

הרצוג נפגש אמש גם עם ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר. לאחר פגישתם אמר נשיא המדינה: "בריטניה וישראל הן ידידות, אך גם בין ידידים קיימות לעיתים מחלוקות קשות. הבהרתי כי הכוונה שהביעה בריטניה להכיר במדינה פלשתינית בעת הזאת לא תעזור לפלשתיני אחד ועלולה לפגוע בהחזרת החטופים, ובנוסף היא תעודד קיצונים ברחבי המזרח התיכון ומעבר לו. הבהרתי את התנגדותי הנחרצת לכל רעיון של סנקציות נגד הדמוקרטיה היחידה באזור, והזהרתי מפני ההדהוד המסוכן של תעמולת הרעב של חמאס בעזה בזמן ש-48 חטופים מוחזקים בשבי אכזרי".
"הדגשתי גם כי מאבקה של ישראל נגד אימפריית הרשע האיראנית ושלוחות הטרור שלה הוא מאבק משותף של העולם החופשי כולו, ובכלל זה בריטניה", הוסיף, "מעל לכל, הבהרתי כי השחרור המיידי והבלתי מותנה של החטופים הוא צורך הומניטרי והצעד הראשון והיחיד בדרך לשלום".
