כאשר ראש ממשלת ספרד הכריז מקדם יותר השבוע על אמברגו נשק למדינת היהודים, היה משפט אחד שחמק מהאוזניים הישראליות, אבל התפשט במהירות בדיווחים במדינה – שתהו האם מדובר בצער על כך שאין בידיו פצצות גרעין כדי לתקוף את ישראל, או שמא התכוון להיעדר כוח במישור הדיפלומטי?
במהלך נאומו, הביע ראש הממשלה הספרדי צער על כך שלספרד אין את היכולת לעצור את המלחמה בעזה: "לספרד אין פצצות גרעין, וגם אין לה נושאות מטוסים או מקורות נפט גדולים. אנחנו לבדנו לא יכולים לעצור את המתקפה הישראלית".
כזכור, מוקדם יותר השבוע שר החוץ הספרדי מנואל אברס הודיע כי המדינה אוסרת את כניסת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' לשטחה.
זאת לאחר שראש ממשלת ספרד הציג שורת צעדים חריפים נגד ישראל, הכוללים בין היתר חרם ייבוא מההתנחלויות, איסור אפשרי לכניסת חיילי צה"ל לשטח ספרד והטלת אמברגו נשק רשמי. שר החוץ גדעון סער הגיב בחריפות, כינה את ממשלת ספרד "מושחתת" והכריז על סנקציות אישיות נגד סגנית ראש הממשלה יולנדה דיאז ושרות נוספות.
