לאחר חזרתה אמש (רביעי) של הישראלית אליזבט צורקוב משבי ארגון הטרור הפרו-איראני "כתאב חיזבאללה" בעיראק, סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" מדווחת כי צורקוב שוחררה במסגרת עסקת חילופי שבויים שבה הוחזרו שני מחבלי חיזבאללה שנשבו במהלך מבצע "חיצי הצפון"
על פי הדיווח, אחד מהמחבלים ששוחררו במסגרת העסקה הוא עמאד אמהז, קצין בחיל הים של לבנון שבנובמבר שנה שעברה שכח קומנדו של צה"ל לקחו בשבי במהלך פעילות צבאית מיוחדת בצפון לבנון.

עוד נכתב כי בניגוד לדיווחים לפיהם גורמים אמריקניים עומדים מאחורי ששחרורה של צורקוב, כעת מתברר, כך לפי "תסנים", כי מדובר בעסקה עם חיזבאללה. בכך מנסים האיראנים לסתור את גרסת וושינגטון ולהציג את השחרור כתוצאה של מו"מ ישיר.

במהלך פעילות מיוחדת בצפון לבנון: חיל הים שבה בכיר בחיזבאללה
כזכור, אליזבט צורקוב, החוקרת הישראלית בת ה-38, שוחררה משבי ארגון הטרור בעיראק לאחר יותר משנתיים וחצי בשבי. אמה צורקוב, אחותה של אליזבת, אמרה לאחר מכן: "כל המשפחה שלי מאושרת בצורה בלתי רגילה. אנחנו לא יכולים לחכות לראות את אליזבת ולהעניק לה את כל האהבה שחיכינו לחלוק איתה במשך 903 ימים".
