לפי דיווח הבוקר (חמישי) בעיתון הלבנוני "אלאח'באר", המצטט מקורות מצריים, ישראל שקלה לתקוף את צמרת חמאס בטורקיה, אך בחרה לבסוף לבצע את ניסיון החיסול בקטאר כחלופה. על פי הטענה, התקיפה בדוחה לפני יומיים בוצעה לאחר שהתקבלה בירושלים הערכה כי "יהיה קל יותר להתמודד עם ההשלכות המדיניות".
לדברי המקורות, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הממשלה היו משוכנעים שהממשל האמריקני יצליח לנהל את המשבר מול קטאר. זאת, בניגוד לפעולה דומה בטורקיה, שהייתה עלולה להוביל להסלמה חריפה בשל חברותה של טורקיה בנאט"ו, ולגרום לישראל "לשלם מחיר מדיני וכלכלי גדול".

בתוך כך, אותם גורמים מצריים העבירו מסר חריף לאמריקנים, והזהירו כי כל ניסיון ישראלי לפעול בשטח מצרים יגרור "השלכות קטסטרופליות". המקורות הדגישו כי קהיר מעוניינת להמשיך ולארח את מנהיגי "הפלגים הפלשתינים" ולהעניק להם הגנה בשטחה.
בחמאס מאותתים: למרות הכל, חוזרים לדבר
במקביל, גורמים בארגון הטרור חמאס מסרו לעיתון "א-שרק אלאווסט" כי למרות ניסיון החיסול בקטאר, קיימת הסכמה עקרונית בהנהגת הארגון לחדש את המשא ומתן לעסקת חטופים.
עם זאת, הגורמים הדגישו כי חידוש השיחות יתבצע רק "באופן העולה בקנה אחד עם הדרישות הפלשתיניות", ובראשן "הבטחת הפסקה מוחלטת של המלחמה ונסיגת כוחות צה"ל מרצועת עזה".

עוד ציינו המקורות כי חמאס מתכוון לחדש את הקשר עם המתווכות "בימים הקרובים", לאחר שהמצב יתייצב בעקבות התקיפה. לדבריהם, יתקיימו התייעצויות פנימיות בארגון כדי לגבש את האסטרטגיה לניהול המשא ומתן, במטרה להבטיח שהדרישה לסיום הלחימה תמומש.
