accessibility-icon
share-icon
מתוך "ישראל הבוקר"

"צריך להפציץ אותה": כך אל-ג'זירה מנסה לקרוע את ישראל מבפנים

דסק C14

דסק C14

יח אלול ה'תשפה (11.09.25)

56

41

like

1

dislike

המזרחן ד"ר אדי כהן טען בריאיון ל"ישראל הבוקר" כי רשת החדשות הקטארית שמסיתה נגד ישראל, פועלת על מנת לפלג את החברה מבפנים, והוסיף: "אין הבדל בין אל-ג'זירה לבין רדיו ברלין שהסית נגד כל היהודים - הייתי שמח אם היו מפציצים אותה"


המזרחן ד"ר אדי כהן תיאר בריאיון ל"ישראל הבוקר" את סיקור רשת החדשות הקטארית אל-ג'זירה בעקבות התקיפה ההיסטורית על אדמת קטאר. לדבריו, הערוץ הציג את המהלך הישראלי כהפרה של החוק הבינלאומי וטען כי המבנה שהותקף שימש למגורי מחבלי ארגון הטרור חמאס, ולא כיעד צבאי.

כהן הסביר כי מעבר להאשמות, באולפני אל-ג'זירה הושמעו שוב ושוב ציטוטים מהתקשורת הישראלית עצמה, על כך שהציבור בישראל מסתייג, שראש המוסד הסתייג, שאין לנתניהו לגיטימציה לפעולה ושמערכת הביטחון כולה מתנגדת. "הם מנסים לסכסך בינינו, זה מה שאל-ג'זירה עושה".

maximize-image
קטאר, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בריאיון השווה כהן את פעילות הערוץ הקטארי לרדיו ברלין מתקופת מלחמת העולם השנייה: "הבריטים הפציצו את רדיו ברלין כי הוא הסית נגד הבריטים ונגד היהודים. אין הבדל בין אל-ג'זירה לבין רדיו ברלין שהסית נגד כל העולם. אני הייתי שמח אם טיל אחד היה פוגע גם באל-ג'זירה".

כהן התריע כי הכעס הקטארי רק הולך ומחריף: "לקטרים יש כסף והשפעה, הם מאוד כועסים, וזה רק יחמיר. ערבים נוקמים". הוא הזהיר כי הנקמה עלולה להתבטא במימון ארגוני טרור או בהגברת פעילות אנטי-יהודית בקמפוסים ובקהילות בעולם: "לא נראה לי שאפשר להסלים יותר".

עקבו אחרינו גם ב-Google News