אחת התופעות החמורות בדרום זו תופעת הדודים בתחנות הדלק הרבות, כאשר רק בחודשיים האחרונים – שלוש תחנות דלק נשדדו. הערב חשפנו בחדשות 14 שבחלק מהמקרים – העובד בתחנת הדלק הוא זה ששיתף פעולה עם השודדים, אמר להם מתי לבוא, לא התנגד ואף דיווח למשטרה רק עשר דקות לאחר שהשודדים עזבו את המקום.

כך למשל באחד מאירועי השוד בדרום לפני מספר שבועות, המשטרה עצרה את העובד בעצמו לצד שאר השודדים ובימים אלו יחידת התביעות של מרחב נגב מגבשת נגדו תשתית ראייתית חמורה אשר לפיה הוא הדריך את השודדים ושיתף איתם פעולה.
