שרת החוץ של קנדה אמרה הערב (רביעי) כי אוטווה "בוחנת את יחסיה עם ישראל" בעקבות התקיפה בדוחא בה חוסלו בכירי חמאס. לדבריה, "קנדה מזהירה כי פעולות ישראל עלולות להעמיק את חוסר היציבות האזורית".
השרה לא הרחיבה יותר מדי, אך דברים אלה מצטרפים לגינוי של קנדה אתמול לתקיפת ישראל בבירת קטאר: "קנדה מגנה את התקיפות שביצעו צבא ההגנה הישראלי בקטאר, אשר מפרות את ריבונותה ואת שלמותה הטריטוריאלית".

"המזרח התיכון עומד בפני אתגרים חמורים, ושלום וביטחון בני קיימא חייבים לקבל עדיפות על פני כל פעולה שעלולה להוביל לסכסוך רחב יותר באזור", הוסיפו בקנדה, "ההתקפות של היום פוגעות במשא ומתן קריטי; קנדה קוראת לחזרה למשא ומתן כדי להשיג הפסקת אש מיידית וקבועה בעזה".
