במסגרת השלב הבא של מבצע "מרכבות גדעון ב'", דובר צה"ל אישר הערב (רביעי) כי מטוסינו השלימו עד כה שלושה גלי תקיפה על בסיס מודיעין מדויק, במהלכם הותקפו יותר מ-360 מטרות טרור במרחב העיר עזה באמצעות עשרות כלי טיס.
ביום שישי האחרון, כוחותינו החלו בתקיפה של מבנים רבי-קומות שהוסבו לתשתיות צבאיות ובהם מצלמות, חמ"לי תצפית, עמדות צליפה וירי נ"ט ומתחמי פיקוד ושליטה. עד כה, הותקפו באופן ממוקד מספר מבנים רבי קומות שהיוו איום ישיר על כוחות צה"ל.
במסגרת הגל ראשון, בוצעה תקיפה ממוקדת במרחב דרג׳ תופאח, בה צה״ל תקף שורת תשתיות טרור – המרכזיות שבהם: עמדות תצפית וצליפה מרכזיות ששימשו את גדוד דרג' תופאח ונועדו לשמש נגד כוחות צה"ל כחלק מתוכנית ההגנה של ארגון הטרור חמאס.



כמו כן, הותקפו מתקן חקירות פנימי של ארגון הטרור חמאס ופירים מבצעיים שהוקמו תחת מבנים ומחסני אמל"ח. במסגרת הגל השני והשלישי, בוצעה תקיפה נרחבת במרחב דרג' תופאח ואלפרקאן.
תשתיות הטרור המרכזיות שהותקפו: נקודת כינוס תת-קרקעית של חמאס ממנה נערכו מחבלים בימים האחרונים לפעילות נגד כוחותינו ומחרטה לייצור טילי RPG ופצמ"רים ואתר לייצור ואחסנת אמל"ח.



דובר צה"ל הדגיש כי "טרם התקיפות ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם ככל הניתן את הסיכוי לפגיעה באזרחים" והוסיף כי "בימים הקרובים, צה״ל יגביר את קצב התקיפות באופן ממוקד, על בסיס מודיעין מדויק, במטרה לפגוע בתשתיות הטרור של חמאס, לשבש את מוכנותו המבצעית ולצמצם את האיום על כוחותינו כחלק מההיערכות להמשך שלבי המבצע".
