דיווחים שרצים ברשת כבר מאתמול (שלישי), זמן לא רב לאחר התקיפה ההיסטורית של ישראל על אדמת קטאר, טוענים לכישלון המבצע – ולהישרדותם של ראשי חמאס, בהם ח'ליל אל-חיה וזאהר ג'בארין. לפי הדיווחים, מנהיגי חמאס הטעו את המודיעין הישראלי בכך שהותירו את מכשירי הסלולר שלהם במבנה שהותקף, בעוד הם עצמם יצאו להתפלל. ישראל מצידה הניחה שמנהיגי חמאס נמצאים לצד מכשירי הסלולר שלהם – ותקפה.

יצוין כי בישראל טרם אישרו האם התקיפה אכן הסתיימה בהצלחה או בכישלון. בנוסף, הדיווחים הללו לא אומתו רשמית על ידי אף גורם, גם לא על ידי חמאס או קטאר. עם זאת, בארגון הטרור חמאס הדגישו כבר אתמול בהודעה רשמית מטעמם כי התקיפה נכשלה – וכל צמרת הארגון נותרה בחיים. מי שכן נהרגו בתקיפה היו, כך לפי הדיווחים, בנו של ח'ליל אל-חיה, ראש לשכתו ושלושה מאבטחים נוספים.
התקיפה הישראלית בדוחא עוררה סערה בינלאומית: קטאר, רוסיה ובריטניה מיהרו לגנותה, ואילו בוושינגטון נרשמה מבוכה סביב השאלה האם הבית הלבן ידע עליה מראש. טראמפ עצמו מיהר להתנער מהתקיפה וטען כי נעשתה ללא ידיעתו, ובהחלטה עצמאית של ראש ממשלת ישראל. גם נתניהו מיהר להדגיש כי מדובר בפעולה עצמאית, ללא מעורבות אמריקנית כלשהי.
