לאחר נפילתם של ארבעה לוחמי צה"ל בקרב בפאתי העיר עזה, פנה מפקד חטיבה 401 ללוחמיו ואמר: "השבוע שילמנו מחיר כואב ויקר, לוחמים אמיצים וגיבורים שנפלו בזמן שהגנו על חבריהם. לצד הכאב, לא נעצור, נמשיך להילחם ולעמוד בכל משימה".
צוות הקרב של חטיבה 401, בפיקוד אוגדה 162, פועל בימים אלה בפאתי שכונת שיח רדואן שבעיר עזה. דובר צה"ל ציין כי הכוחות מחסלים מחבלים, משמידים תשתיות צבאיות ותוואים תת-קרקעיים במרחב בו פועלים ארגוני הטרור. עוד נמסר כי פעילות זו מאפשרת את הרחבת הלחימה בעומק הרצועה ומונעת התבססות מחודשת של הארגונים באזור.
במהלך הקרב במרחב פגעו שלושה מחבלים בטנק שאבטח את מגנן כוחות צה"ל. כתוצאה מהפגיעה נהרגו סגן מתן אברמוביץ, סמל עמית אריה רגב, סמל גדי כוטל וסמ"ר אורי למד זכרם לברכה.
בדובר צה"ל הדגישו כי כוחות חטיבה 401 ממשיכים לפעול בעוצמה ברחבי רצועת עזה במטרה להגן על ביטחון אזרחי ישראל.


התקרית הקשה ברצועה
לפי כתבנו לענייני צבא וביטחון הלל ביטון רוזן, בסביבות השעה 06:00 הגיעה חוליית מחבלים, המונה שלושה מחבלים, למרחב המגנן שבפאתי שיח רדואן בצפון הרצועה. המחבלים השליכו מטען אל תוך הטנק. המטען התפוצץ בתוך הכלי וגרם למותם של ארבעת הלוחמים ששהו בו. מצה"ל נמסר כי לא הייתה חדירה למגנן עצמו, וההתקלות עם צוות הטנק אירעה בכניסה אליו.
במהלך חילופי הירי שנמשכו לאחר הפיצוץ, לוחם חי"ר מגדוד 50 של חטיבת הנח"ל נפצע באורח בינוני ברגלו ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. משפחתו עודכנה. מהממצאים הראשוניים עולה כי הצוות לא שהה בשינה בעת האירוע, אלא היה ערני וביצע סריקות במרחב.
