הנשיא האמריקני מתייחס פעם נוספת לתקיפה הישראלית על אדמת קטאר, וטוען, לפחות פורמלית, שאינו מרוצה ממנה. לדבריו, התקיפה נעשתה מבלי שידע על כך. האמריקני יישא היום (רביעי) הצהרה לתקשורת בנושא.
אמש, הנשיא התייחס ברשת החברתית שלו "Truth Social" לראשונה לתקיפה הישראלית, כאשר לדבריו, מדובר בהחלטה שהתקבלה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולא על ידו.
"זו הייתה החלטה של נתניהו, לא שלי. הפצצה חד צדדית בתוך קטאר, מדינה ריבונית ובעלת ברית קרובה של ארה"ב, אינה מקדמת את מטרות ישראל או אמריקה. עם זאת, חיסול חמאס, שהרוויח מסבלם של תושבי עזה, הוא מטרה ראויה", כתב טראמפ.
טראמפ הוסיף כי מיד לאחר קבלת המידע על התקיפה הורה לשליח המיוחד, סטיב וויטקוף, לעדכן את קטאר, אך לדבריו "הדבר קרה מאוחר מדי כדי לעצור את המתקפה".
בהצהרתו הדגיש טראמפ את יחסי הידידות של ארה"ב עם קטאר: "אני רואה בקטאר בעלת ברית חזקה וחברה של ארה"ב, ומרגיש רע מאוד לגבי מיקום המתקפה. שוחחתי עם האמיר וראש הממשלה והבטחתי להם שדבר כזה לא יקרה שוב על אדמתם".

הנשיא ציין גם כי שוחח עם נתניהו לאחר המתקפה: "ראש הממשלה אמר לי שהוא רוצה לעשות שלום. אני מאמין שתקרית מצערת זו יכולה לשמש הזדמנות לשלום".
ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד א-רחמן א-ת'אני, הגיב גם הוא לתקיפה הישראלית ואמר כי ארצו לא תקל ראש בהפרת ריבונותה. לדבריו: "קטאר תגיב בנחישות לכל פעולה חסרת אחריות שמסכנת את ביטחונה ויציבות האזור".

עוד הוסיף, ראש ממשלת קטאר, כי דוחא "שומרת על זכותה לתגובה על המתקפה הבוטה ותנקוט בכל הצעדים הנדרשים"
