מבצע "פסגת האש" שהתנהל היום (שלישי) מסתמן כפעולה דרמטית שנועדה לפגוע בצמרת הנהגת חמאס שהתכנסה בעיר. בשעות אחר הצהריים החלו להגיע דיווחים ראשוניים על פיצוצים עזים בבירה הקטארית.
תיעודים שפורסמו ברשתות הראו פטריית עשן גדולה מיתמרת, ועד מהרה אישרו גורמים בישראל כי מדובר בתקיפה יזומה של חיל האוויר והשב"כ נגד בכירי חמאס. בצה"ל הדגישו כי "הבכירים שהותקפו הובילו את פעילות הארגון במשך שנים ואחראים ישירות לטבח 7 באוקטובר".

זמן קצר לאחר מכן דיווחו מקורות ערביים כי צוות המו"מ של חמאס היה בין המטרות. בקטאר מיהרו להגיב וכינו את המהלך "תקיפה פחדנית", תוך הודעה על הקפאת המגעים לעסקת החטופים. גם איחוד האמירויות הצטרף לגינוי, והגדיר את הפעולה "בוגדנית". בה בעת נחשף כי הקבינט המדיני-ביטחוני בישראל לא עודכן מראש בפרטי הפעולה, ושם הקוד שניתן לה – "פסגת האש".
גורם ישראלי תיאר כי ההמתנה הייתה לרגע שבו כל בכירי חמאס יתכנסו יחד, וכך הוחלט להכות בצמרת הארגון כולה. לפי הערכות ביטחוניות, שישה מבכירי חמאס חוסלו, בהם ח'ליל אל-חיה, זאהר ג'בארין, חוסאם בדראן, טאהר א-נונו ומוסא אבו מרזוק. עם זאת, בחמאס מיהרו להכחיש וטענו כי הניסיון לחסל את משלחת המו"מ נכשל. במקביל, רשתות ערביות דיווחו כי בנו של ח'ליל אל-חיה וראש לשכתו חוסלו בתקיפות.

התגובות בעולם לא איחרו להגיע. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש גינה את התקיפה והגדיר אותה "הפרה בוטה של ריבונות קטאר". נשיא צרפת עמנואל מקרון הצהיר כי הוא מביע סולידריות עם דוחא, בעוד בבית הלבן אישרו כי ישראל עדכנה את ארצות הברית רק לאחר שיגור המטוסים. דוברת הבית הלבן קרוליין לוויט ציינה כי הנשיא דונלד טראמפ שוחח עם נתניהו והביע דאגה מהמיקום שנבחר לפעולה, אם כי חזר והבהיר שחיסול מנהיגי חמאס הוא מטרה ראויה. טראמפ התקשר גם לאמיר קטאר והבטיח לו כי תקיפות כאלה לא יחזרו בעתיד.
בישראל לא היססו להפגין הומור אל מול החיסול המרשים של בכירי ארגון הטרור הרצחני חמאס: עמוד ה-X של משרד החוץ בפרסית פרסם תמונה בה נראים כל בכירי החמאס בקטאר במהלך ישיבה, ומעליה נכתב – "התמונה האחרונה?" אך הפרסום נמחק זמן קצר לאחר הפרסום.

בישראל התקבלה הפעולה כהישג ביטחוני. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר כי "נגמרו הימים שראשי הטרור ייהנו מחסינות במקום כלשהו. דם יהודי אינו הפקר". שר הביטחון ישראל כ"ץ ונתניהו פרסמו הודעה משותפת ובה הבהירו כי "הפעולה מוצדקת לחלוטין לאור העובדה שהנהגת חמאס לא חדלה מלבצע פיגועים נגד מדינת ישראל". הרמטכ"ל פנה לטייסי חיל האוויר טרם היציאה לפעולה ואמר כי מדובר בסגירת חשבון ערכית ומוסרית בשם קורבנות השבעה באוקטובר.
