לראשונה מאז התקיפה בדוחא בירת קטאר, בארגון הטרור חמאס הוציאו הערב (שלישי) הודעה רשמית בנושא, כאשר לטענתם הפעולה הישראלית לחיסול בכירי הנהגת הארגון נכשלה.
"הניסיון הבוגדני של הכיבוש הציוני להתנקש במשלחת המשא ומתן של חמאס בדוחא בירת קטאר היום הוא פשע מתועב", טענו בארגן הטרור, וקראו לניסיון "תוקפנות בוטה והפרה בוטה של כל הנורמות והחוקים הבינלאומיים".
"פשע זה מהווה פגיעה בריבונותה של האחות מדינת קטאר, אשר יחד עם אחינו ממצרים, ממלאת תפקיד חשוב ואחראי בחסות גישור ומאמצים שמטרתם לעצור את התוקפנות ולהגיע להסכם הפסקת אש וחילופי שבויים", הוסיפו וטענו, "דבר זה חושף שוב את אופיו הפלילי של הכיבוש ואת רצונו לערער כל סיכוי להגיע להסכם".

לעומת הטענה כי לפיה בכירי הארגון לא חוסלו במבצע, בחמאס אישרו את סיכולם של מספר מחבלים בהם ג'יהאד לבאד, ממנהל משרדו של הארכי מחבל ח'ליל אל-חייה, חומאם אל-חייה, בנו של ראש משלחת המו"מ מטעם ארגון הטרור ועוד שלושה מחבלים שהיוו אנשי אבטחה לבכיר חמאס. עוד הביעו צער של חייל בכוחות הביטחון של קטאר שנהרג בתקיפה.

לדבריהם, "הפנייה למשלחת המשא ומתן, בעת שדנו בהצעתו האחרונה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, מאשרת מעל לכל ספק שנתניהו וממשלתו אינם רוצים להגיע להסכם כלשהו ומחפשים במכוון לסכל כל הזדמנויות ולסכל מאמצים בינלאומיים, תוך התעלמות מחיי אסיריהם המוחזקים על ידי ההתנגדות, מריבונותן של מדינות, או מביטחון ויציבות האזור", והם הוסיפו כי הם רואים בממש האמריקאי כאחראי לתקיפה.
עוד נאמר כי התקיפה לא תשנה את תנאיהם לעסקה כוללת שהם "הפסקה מיידית של התוקפנות נגד עמנו, נסיגה מוחלטת של צבא הכיבוש מרצועת עזה, חילופי שבויים אמיתיים, סיוע ושיקום לעמנו".
