accessibility-icon
share-icon
הפצצות בעזה, ארכיון | צילום: רשתות ערביות

צו פינוי לעיר עזה: הלחץ על חמאס נמשך בכל הגזרות

אחיקם הימלפרב

אחיקם הימלפרב

טז אלול ה'תשפה (09.09.25)

7

13

like

2

dislike

פורסם בחדשות 14: צה"ל פרסם הודעת פינוי לכל העיר עזה ופועל להשתלט על אזורים שלמים כדי להכניע את חמאס • חמאס מצדו מנסה למנוע את ההתפנות ומארגן הפגנות נגד עזיבת העיר • עם זאת, רבים מתועדים עוזבים את הרצועה עצמה, כשהגורל של עזה נותר לוט בערפל


היום פרסם דובר צה"ל בערבית הודעת פינוי לכל אזורי העיר עזה, בלי יוצא מן הכלל. שנתיים של מלחמה ובעיר עזה יש אזורים שלמים שצה"ל לא פעל בהם כלל. עכשיו המטרה היא להשתלט על כל העיר כדי להכניע את חמאס.

כמה ימים לפני ההכרזה על פינוי מוחלט, צה"ל כבר פינה כמה שכונות, מוטט בהן מבנים גבוהים, והרס אזורים שלמים. אחד הגולשים העזתים נתן הסבר משכנע, למה צה"ל פעל בשכונות האלה ואז נסוג: "הצבא יצא משכונת זייתון כדי להעביר מסר לאנשים: 'תחזרו ותראו את שכונת זייתון, אם אתם חושבים לחזור ולחיות בזייתון תחזרו ותראו'. אנשים נעמדו בפתח בתיהם ולא ידעו איפה הם נמצאים. הצבא מעביר מסר: 'אין פה חיים, וגם עוד 20 שנה לא יהיו חיים'".

maximize-image
פעילות כוחותינו בעזה | צילום: דובר צה"ל

המצב עכשיו הוא שחמאס עושה מאמצים כדי למנוע מהעזתים להתפנות מהעיר עזה. היום חמאס אירגן הפגנה נגד התפנות מהעיר עזה, ובכלל בעיר נשמעים קולות נגד ההתפנות ממנה. אבל המאמצים של חמאס לא באמת מצליחים לעצור את ההגירה ויש תיעודים של עזתים שעוזבים הכל ובורחים דרומה.

לאחרונה עלה שוב השיח על הגירה מרצון מהרצועה, לאחר התבטאות של ראש הממשלה בנושא בריאיון לערוץ אבו עלי אקספרס. בעזה כמובן, רבים רוצים לברוח וזה בא לידי ביטוי בתיעודים רבים שיוצאים מהרצועה. גורל העיר עזה לוט בערפל. אם חמאס לא ייכנע ויחזיר את החטופים, העזתים ישלמו את המחיר.

עקבו אחרינו גם ב-Google News