שוב זה קורה: מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ממהר לגנות את ישראל, אך נמנע מלהזכיר את הסיבה לפעולתה. בתגובה למבצע "פסגת האש", בו תקפה ישראל את צמרת הנהגת חמאס בדוחא, גינה גוטרש את הפעולה וכינה אותה "הפרה בוטה" של ריבונות קטאר, תוך שהוא מתעלם לחלוטין מכך שהיעדים היו ראשי ארגון טרור רצחני, האחראים ישירות לטבח 7 באוקטובר.
בתדרוך לתקשורת אמר גוטרש: "אנו רק לומדים על התקיפות הישראליות בקטאר, מדינה שמילאה תפקיד חיובי מאוד בהשגת הפסקת אש ושחרור כל בני הערובה. אני מגנה את ההפרה הבוטה הזו של הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של קטאר".

דבריו של המזכ"ל מתעלמים מכך שהתקיפה כוונה באופן ממוקד נגד בכירי חמאס, ביניהם ח'ליל אל-חיה וזאהר ג'בארין, אשר ניהלו ממקום מבטחים בדוחא את המלחמה נגד ישראל. כפי שנמסר בהודעת צה"ל והשב"כ, "חברי ההנהגה שהותקפו הובילו את פעילות חמאס במשך שנים, ואחראים באופן ישיר לביצוע טבח 7 באוקטובר".
יצוין כי אין זו הפעם הראשונה שבה מזכ"ל האו"ם מותח ביקורת חריפה על פעולותיה של ישראל, תוך שהוא נמנע מלגנות באופן דומה את פעולות הטרור של חמאס או את העובדה שמדינות כמו קטאר מעניקות חסות ומקלט לבכיריו על אדמתן.
