ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, תקף מוקדם יותר היום (שני) בריאיון לשמעון ריקלין את ממשלת ישראל על רקע הפיגוע הקשה בירושלים, וקרא להחיל באופן מיידי ריבונות על יהודה ושומרון. לדבריו, "התשובה לטרור היא כפולה – יד ברזל צבאית מול הרשות הפלשתינית שמממנת ומסיתה לטרור, ובמקביל החלת ריבונות מלאה על היישובים ומרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון".
דגן שיבח את השינוי במדיניות צה"ל בכל הנוגע לכניסות למחנות הפליטים, אך הדגיש כי מדובר בצעד שאינו מספיק: "המוטיבציה לטרור נובעת מהרצון לגרש אותנו מכאן. הדרך להבהיר שזה לא יקרה היא לקבוע חד-משמעית שההתיישבות כאן לתמיד. אחרת, נעמוד בפני איום של '7 באוקטובר שני' מהרי השומרון". לדבריו, דווקא כעת, כשקיים ממשל אמריקני "אוהד יותר מכל ממשל בעבר", אין סיבה להמשיך לדחות את ההכרעה בנושא הריבונות.

עוד הוסיף דגן כי למעלה מ-30 חברי קונגרס וסנאט בארצות הברית הביעו תמיכה בהחלת ריבונות, אך הדגיש כי "הכדור לא נמצא בוושינגטון – הוא בירושלים. ראש הממשלה נתניהו וכל שרי הליכוד והימין חייבים לקבל החלטה היסטורית כבר ביום ראשון הקרוב. ממשלת ימין מלא שלא תחיל ריבונות – מועלת בשליחותה ותותיר בכייה לדורות".
