דובר צה"ל התיר הערב (שני) לפרסום את שמותיהם של שלושה מלוחמי צה"ל שנפלו בקרבות בצפון רצועת עזה. ההודעה נמסרה למשפחותיהם.
סמ״ר אורי למד, בן 20 מתל מונד, לוחם שריון בגדוד 52 בעוצבת "עקבות הברזל" (401), נפל בקרב בצפון הרצועה. יחד עמו נפל גם סמל גדי כוטל, בן 20 מקיבוץ אפיקים, לוחם שריון באותו גדוד. בנוסף, נהרג סמל עמית אריה רגב, בן 19 ממודיעין-מכבים-רעות, לוחם שריון בגדוד 52. באירוע נפל לוחם נוסף, ששמו טרם הותר לפרסום וצפוי להתפרסם בהמשך.
לפי כתבנו לענייני צבא וביטחון הלל ביטון רוזן, בסביבות השעה 06:00 הגיעה חוליית מחבלים, המונה שלושה מחבלים, למרחב המגנן שבפאתי שיח רדואן בצפון הרצועה. המחבלים השליכו מטען אל תוך הטנק. המטען התפוצץ בתוך הכלי וגרם למותם של ארבעת הלוחמים ששהו בו. מצה"ל נמסר כי לא הייתה חדירה למגנן עצמו, וההתקלות עם צוות הטנק אירעה בכניסה אליו.

במהלך חילופי הירי שנמשכו לאחר הפיצוץ, לוחם חי"ר מגדוד 50 של חטיבת הנח"ל נפצע באורח בינוני ברגלו ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. משפחתו עודכנה. מהממצאים הראשוניים עולה כי הצוות לא שהה בשינה בעת האירוע, אלא היה ערני וביצע סריקות במרחב.
במהלך הירי זוהו פגיעות בשני מחבלים, והכוחות ממשיכים לפעול באזור להשמדת תשתיות טרור וחיסול חוליות מחבלים נוספות.
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנפילת הלוחמים: "עם ישראל כולו מרכין ראש על נפילתם של ארבעה לוחמי שריון. לוחמינו פעלו באומץ לב ובמסירות נפש למען הכרעת החמאס והחזרת כל חטופינו. ברוח גבורתם, לא נרפה ממשימות אלו עד להשגתן. יהי זכרם ברוך ונצור בליבנו לעד.
גם שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס לתקרית הקשה ברצועה ואמר : "אני מבקש לחבק את המשפחות השכולות בשעה קשה זו, ומאחל החלמה מהירה ללוחם מחטיבת הנח"ל שנפצע". שר הביטחון הוסיף: "אני מחזק את לוחמי צה"ל הגיבורים שמסכנים את חייהם ונלחמים כעת בגבורה למען השבת כל החטופים והכנעת ארגון הטרור חמאס".
