לאחר הפיגוע הקשה בירושלים בו נרצחו 6 אנשים, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שני) כי הוא הנחה לפעול נגד קיני הטרור הנוספים ברחבי יהודה ושומרון.
"יום קשה במלחמה שלנו בטרור. שני מחבלים מתועבים באים לתחנת אוטובוס, יורים באוטובוס, רוצחים שישה מאזרחינו היקרים. אני שולח תנחומים למשפחות, ואני שולח גם איחולי החלמה לפצועים", אמר נתניהו, "חיסלנו את שני המחבלים האלה, ונלך אחרי התומכים והסייענים -אך גם זה לא מספיק".

ראש הממשלה אמר כי הנחייתו היא "ללכת בעוצמה נגד קיני הטרור. אנחנו כבר חיסלנו קיני טרור במחנות פליטים, בשלושה. פשוט פינינו את האוכלוסייה משם ושיטחנו את כל תשתיות הטרור – וההנחייה שלי לעשות את זה בקיני טרור נוספים".
נתניהו התייחס לתחילת הפעולה מהאוויר לכיבוש העיר עזה ואמר כי בימים האחרונים כוחותינו הפילו 50 מגדלי טרור בחרבי הערי עזה, והזהיר את תושבי העיר עזה, תוך שהוא דחוק בהם לצאת "זה רק מבוא, רק סיפתח, לפעולה העצימה העיקרית – תמרון קרקעי של כוחותינו, שמתארגנים עכשיו ומתכנסים, לתוך העיר עזה, ולכן אני אומר לתושבי עזה, אני מנצל את ההזדמנות הזאת, ותקשיבו לי טוב: ראו הוזהרתם, צאו משם!".
