הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, סייר היום (שני) בנקודת תצפית על הכפר ממנו יצאו המחבלים שביצעו את הפיגוע הקשה הבוקר בירושלים. זמיר קיים הערכת מצב בשטח יחד עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי בלוט, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף קובי הלר, ומפקדים נוספים.
מדבריו של הרמטכ"ל: "הנחתי על סגר מלא של המרחב ממנו יצאו המחבלים. נמשיך במאמץ מבצעי ומודיעיני נחוש ומתמשך, נרדוף אחרי קיני הטרור בכל מקום ונסכל את תשתיות הטרור ומארגניו. עלינו ללמוד, לתחקר ולהפיק את הלקחים".

עוד הוסיף כי "אנחנו בעיצומו של יום עם פעילות עצימה בכל הגזרות, מרחיבים את הפעולה להכרעת החמאס ופועלים בצורה התקפית ויזומה בכל מקום".
בנוסף, הרמטכ"ל התייחס ללוחם מחטיבת החשמונאים שחיסל את המחבל ואמר: "זו דוגמה לקצה המבצעי שמצופה מלוחמי צה"ל. הערכה רבה על קור הרוח והחתירה למגע שהפגינו". בסיום דבריו שלח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחל החלמה מהירה לפצועים.
