שרה מנדלסון הי"ד נרצחה הבוקר (שני) בפיגוע הירי הרצחני בצומת רמות. שרה כונתה בפי רבים בשם "שריתה" ועבדה עשרות שנים כמנהלת קשרי רשויות בגזברות תנועת הנוער "בני עקיבא"- ונרצחה כשהייתה בדרכה לעבודה בהנהלה הארצית בשכונת ניות בירושלים.
אביב בן הרוש, חתנה של מנדלסון, סיפר מי הייתה בריאיון לכתבתנו לענייני בריאות אורנית פורן סוויסה בתוכנית "ארבע" בהגשת אמיר איבגי: "אנחנו המומים, זה נפל עלינו משום מקום – באופן הכי לא הגיוני בעולם. אישה כל כך שמחה ועדינה ואוהבת אדם, שלא ברור הקשר שלה לכזה דבר, אבל לצערנו זה המצב".
"היא עלתה לארץ בערך בכיתה א', מארגנטינה. חיה את רוב חייה בירושלים. אישה ציונית, אוהבת את הארץ בצורה בלתי רגילה. אישה עם חיוך תמידי על הפנים. אמא מדהימה, סבתא מדהימה לנכדים שלה", אמר בן הרוש, "אחד הדברים הכי בולטים אצלה היו הרגישות וההסתכלות על הזולת, ממש משהו לא רגיל".
לדבריו, לשריתה כאב לראות שיש חלקים בעם שהם מצויים במחלוקת וביקש לעשות מעשים טובים לעילוי נשמתה: "שכל אחד יעשה איזה משהו טוב, יסתכל רגע על החבר שלו, על מי שצריך עזרה, על ההוא ששקוף טיפה, שלא רואים – זה לעילוי נשמתה".
