כוחותינו תקפו הבוקר (שני) בניין רב-קומות במרחב העיר עזה, ששימש את ארגון הטרור חמאס. במחנה הוסתרו מראש אמצעי איסוף מודיעין, מטעני נפץ ועמדות תצפית, שהופעלו בידי המחבלים לאורך הלחימה לצורך תכנון וקידום פיגועים.
מצה"ל נמסר כי בטרם התקיפה ננקטו צעדים לצמצום הפגיעה באזרחים, בהם מתן התרעה מוקדמת, שימוש בחימוש מדויק, תצפיות מהאוויר והסתמכות על מידע מודיעיני.
בצה"ל ציינו כי "ארגוני הטרור ברצועה מפרים באופן שיטתי את הדין הבין לאומי, תוך ניצול אכזרי של מוסדות אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות טרור".
