בריאיון שהעניק הערב (ראשון) ל"הפטריוטים" שיתף יונתן בן חמו, לוחם הנדסה קרבית שנפצע ברצועת עזה ואיבד את רגלו, בתחושותיו על מצב הפצועים בישראל והבעיות עמן הם מתמודדים ביום-יום.

בן חמו, ששימש כסמ"פ בפלוגת צמ"ה, ונפצע מפגיעת RPG במהלך הקרבות, עבר שיקום מורכב וכיום פועל למען פצועי צה"ל, קרא למדינה להעניק לפצועים יחס שונה: "אם נשקיע בהם היום, הם לא יהיו נטל – אלא יהפכו למנהיגים, אנשי עסקים ותורמים לחברה הישראלית".
לדבריו, אחת הבעיות המרכזיות היא חוסר המידע: "חייל שנפצע לא יודע מה הזכויות שלו. גם אני עד היום לא יודע בדיוק למה אני זכאי". הוא התייחס גם למצוקת הדיור: "אני זקוק לבית נגיש. היום יש עדיפות במכרזי 'מחיר למשתכן' למילואימניקים, אבל לפצועים אין. לוחם שנפצע למען המדינה לא מקבל את האפשרות לבית מותאם".
בן חמו מתח ביקורת על הוועדה החדשה שהוקמה לטיפול בפצועים, בראשות שר הביטחון ושר האוצר: "ההחלטה נכונה, אבל בוועדה אין אף פצוע. אין מי שחי את זה על בשרו. מי שנמצא שם הם אותם אנשים מתוך המערכת. חייבים לשלב פצועים שיביאו את הקול האמיתי".
הוא התריע גם מפני מצבם הנפשי של רבים מהפצועים: "אני רואה אנשים במצבים קשים מאוד. לא רק בפגיעה פיזית, אלא גם בנפש. אלה לא אנשים מיותרים – הם הגאווה של מדינת ישראל".
בהמשך התייחס להשוואה לארצות הברית: "שם יש אות 'הארגמן' – הוקרה לחיילים הפצועים, ויש יום הוקרה לפצועים שמורגשת בו נוכחות בכל המדינה. גם בישראל חייבים יום כזה. יום של גאווה והודיה, לא טקס סמלי בלבד".
בן חמו סיכם במסר ברור: "הפצועים הם לא נטל. הם החוד החנית, הדוגמה לנערים שמתגייסים מחר. המדינה חייבת לראות בהם השקעה לדורות – כי הם יהיו המנהיגים של המחר".
