המשטרה עצרה הערב (ראשון) שבעה מפגינים במהלך מחאה בלתי חוקית באום אל פחם, לאחר שאלו הניפו שלטים וקראו קריאות בגנות ישראל ופעולותיה במלחמה נגד ארגון הטרור הרצחני חמאס.
טרם המעצר, השוטרים כרזו להם מספר פעמים אך אלו סרבו לשמוע להנחיות. במשטרה מבהירים כי פעולותיהם של המפגינים עלולות להפר את שלום הציבור.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "אנו רואים בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרים מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק, יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".
