פגיעת הכטב"ם החות'י היום בנמל התעופה רמון היא תזכורת שלמרות ההצלחות הגדולות שלנו במערכה מול ארגון הטרור התימני, אין לישראל יכולת הרמטית בהגנה, גם מול אויב לא כל כך מתוחכם.
לאחרונה בוחרים החות'ים נתיבי טיסה מאתגרים וכלי הטייס המתאבדים שלהם מגיעים מכיוון סיני. זה לא משהו שחיל האוויר לא יודע להתמודד ובכל זאת אתגר שצריך לבצע כמה התאמות כדי לנטרל אותו טוב יותר.

תחקיר ראשוני: הכטב"ם זוהה במערכות הגילוי אך לא סווג כעוין
בעבר היו לחות'ים כמה הצלחות, פגיעה קטלנית אחת הייתה של כטב"ם שפגע בבניין מגורים בתל אביב ממנה נהרג יבגני פרדר זכרו לברכה. קודם לכן פגיעה בבית ספר ריק מתלמידים ברמת גן שגרמה לנזק רב, פגיעה נוספת הייתה ביבנה שם נפגעו שני בתים.
בכל הקשור לשיגורי טילים גם כאן לא היו הצלחות רבות, אבל אחד מהם, טיל בליסטי שלא הצלחנו ליירט, פגע ביפו וגרם להרס רב ולמספר פצועים. ונזכיר עוד שטיל אחד ששוגר מתימן פגע בפתח נמל התעופה בן גוריון.

נכון להיום תקפנו מספר פעמים בתימן, בהתחלה בעיקר תשתיות אסטרטגיות שכללו יכולות של החות'ים לקבל סחורות בנמלי הים, ומתקנים אסטרטגיים. התקיפה המשמעותית מגיעה לאחרונה במבצע "טיפת מזל" שם חיסלנו כמעט את כל הצמרת המדינית של הארגון, ועד לרגע זה לא ברור מה עלה בגורלם של שר ההגנה ושל הרמטכ"ל שאותו ניסינו בעבר לחסל ולא הצלחנו.
מעבר לכך שאנחנו צריכים להשתפר עוד בהגנה, צה"ל צריך להתחיל לקחת מהחות'ים גם יכולות שיגור, לתקוף את מחסני הכטב"מים והטילים. שילוב של סל התקיפות הזה יכול בהחלט לפגוע ביכולת השיגור שלהם.
