כפי שפרסמנו בעבר ישנם ארגוני מחאה שעמלים על הגדלת הסרבנות בקרב לוחמי צה"ל. אבל חלק מאותם מקדמי סרבנות מבינים שהבעיה המרכזית נמצאית אצלם בבית. כלומר בנים או בנות שלהם שממשיכים להילחם בעזה ומסרבים להקשיב להוריהם שמעוניינים שיסרבו לשרת.
אז חלק מאותם פעילי מחאה חיברו לאחרונה מסמך שכל מטרתו לסייע להורים להשפיע על ילדיהם שמשרתים בעזה להפסיק להילחם. ואיך עושים את זה? מחלישים אותם על ידי הטלת ספקות, גורמים להם להאשים את עצמם שבגללם ההורים אינם ישנים בלילות. משכנעים אותם שהם עלולים לגרום למוות שלהם, למוות של חיילים אחרים ושל פלשתינים.

הפעילים קיימו סימולציות של קידום סרבנות. באחת הסימולציות גילמו אבא ובן שמשרת בעזה. בסימולציה, האבא מנסה לגרום לבן שלו, שאותו מגלמת פעילת מחאה, לסרב לשרת בעזה והוא מסביר לו שהוא עלול לפגוע בחיילים אחרים. אחת הפעילות שיזמו את המיזם הזה שמסבירה שהמטרה היא גם לגרום להחלשה מוראלית של החיילים על ידי גרימה של תחושות אשמה על פגיעה בריאותית בהוריהם.
חלק מאותן פעילות שמקדמות סרבנות בקרב לוחמי צה"ל נפגשו לפני מספר חודשים עם אשתו של נשיא המדינה, מיכל הרצוג. בית הנשיא נפגש עם אנשים שבוחרים להפגין מול נשיא המדינה. כך קרה שגם אשת נשיא המדינה, מיכל הרצוג, נפגשה עם אותן פעילות. סוגיית הסרבנות לא עלתה, אך הפעילות דרשו בתוקף שהנשיא ורעייתו יקראו להפסקת המלחמה. רעיית הנשיא, מיכל הרצוג, סרבה לבקשתם.
