פורסם בחדשות 14: ממשלת לבנון אישרה את התוכנית לפירוק חיזבאללה מנשקו בסוף השבוע (שישי) אחרי חודשים של דיבורים ולחץ כבד של האמריקאים. תומכי חיזבאללה הפגינו לפני ההכרזה וגם אחריה, כמו שהם יודעים – עם שיירות אופנועים. מפגן כוח מדומה של העדה השיעית שאיתה מזוהה חיזבאללה.
אלא שהפעם לפי הדיווחים, צבא לבנון חסם את היציאות מרובע הדאחייה ולא איפשר להם להגיע לאזורים הנוצריים בביירות כפי שעשו בעבר. גם חברי הפרלמנט מטעם חיזבאללה מחריפים את הטון. "את חיזבאללה רק אללה יפרק מנשקו", אמר בראיון בסוף השבוע חבר הפרלמנט מטעם חיזבאללה עלי עמאר, שאגב, בנו המחבל חוסל לפני שנה בדיוק, במתקפת הביפרים.

ובתוך כך, אתמול תקף חיל האוויר הישראלי באזור העיר צור. ישראל רוצה להבהיר לחיזבאללה מה יקרה לו אם הוא לא יתפרק מנשק. ביום שישי, באותה מסיבת עיתונאים שכבר ראינו, מתחו הלבנונים ביקורת על התקיפות הישראליות האלה.
לפי התוכנית שגיבשה מממשלת לבנון הנשק צריך להיות רק בידי המדינה, ולכן הנשק אמור להילקח גם מהפלשתינים במחנות הפליטים בלבנון.
בקשר לכך, בחודש שעבר התחילו להתפרסם תמונות של צבא לבנון מחרים נשקים פלשתיניים. המשמעות היא שצבא לבנון מתרגל החרמת נשקים על הפלשתינים לפני שיעבור לחיזבאללה. תיעודים רבים של החרמת נשק כזאת זרמו בחודש שעבר מהמחנה הפלסטיני בורג' אל-בראג'נה שבדרום ביירות.

בקשר לכמויות הנשק שמצויות בידי הפלשתינים במחנה בורג' אל-בראג'נה, יעיד המקרה הבא. בשבוע שעבר פרץ סכסוך פנימי בין הפלשתינים באותו מחנה, וחשף את כמות הנשק הרבה שעוד יש שם. לא בטוח שצבא לבנון יצליח לעמוד במשימה.
חשוב לומר, המילה האחרונה בעניין הפירוק מנשק לא נאמרה עדיין. הממשלה הלבנונית אומרת שפרטי התוכנית יישארו סודיים, ושהצבא ידווח מדי חודש לממשלה כיצד מתקדם המבצע. נוסף על כך, אין כרגע תאריך ברור שבו חיזבאללה אמור להיות מפורז לגמרי. לכן בישראל צריכים לקחת את הכול בעירבון מוגבל.
