בית המשפט העליון קבע היום (ראשון) כי שירות בתי הסוהר מחויב על-פי חוק לספק לאסירים הביטחוניים תנאי קיום בסיסיים, כולל מזון בכמות ובהרכב הנדרש לשמירה על בריאותם.
השופטים דפנה ברק-ארז, עופר גרוסקופף ודוד מינץ דנו בעתירה שנגעה לאספקת מזון לאסירים ביטחוניים. בג"ץ קבע ברוב דעות כי קיימת חובה על שירות בתי הסוהר להבטיח תנאי קיום בסיסיים לכל האסירים, כולל אסירים ביטחוניים, תוך שמירה על התפריט שנקבע. השופטת ברק-ארז אף כתבה: "בל יהא חלקנו עם הגרועים שבאויבינו".

ברק-ארז קבעה כי עמדת המדינה אינה מספקת, וכי קיים חשש שהאספקה הנוכחית אינה עומדת בסטנדרט החוקי ואף עשתה שימוש בסוגיית החטופים כסיבה לאותה ההחלטה. "יש לזכור שעדויותיהם הכואבות של פדויי שבי ששוחררו מלמדות כי משטר מזון נוקשה יותר אינו מיטיב את סבלם של אחינו החטופים הנתונים עדיין בצרה ובשביה, ואף להפך", כתבה ברק ארז.
השופט מינץ לא חלק על עקרון החובה החוקית, אך סבר כי שירות בתי הסוהר נוקט בצעדים מספקים להבטחת עמידה בתנאי המזון, כולל תפריט עדכני וביקורות תקופתיות. פסק הדין מציב את שירות בתי הסוהר בפני חובה ברורה להבטיח מזון לאסירים, החלטה שמעוררת סערה ציבורית, במיוחד לאור העובדה שמדובר במחבלים שפלים שרצחו אזרחים חפים מפשע.
