ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להרחבת התמרון ברצועת עזה, למאבק בציר האיראני ולמחירים שישראל משלמת בשדה הדיפלומטי.
נתניהו ציין: "אנחנו מעמיקים את התמרון בפאתי העיר עזה, ובתוך העיר עזה. אנחנו מחסלים מחבלי נוחב'ה שנטלו חלק משמעותי בטבח של ה-7 באוקטובר, כולל אותו מחבל ארור שהתגאה שהוא רצח עשרה ישראלים".

דיווח ערבי: חוסל המחבל שהתפאר ברצח 10 יהודים ב-7 באוקטובר
נתניהו הסביר כי התקשרו למשפחתו של המחבל והודיעו על חיסולו, כ"מסר ברור שאנחנו נגיע לכולם". בנוסף, הודיע על הקמת מרחב הומניטרי להבטחת פינוי אוכלוסייה אזרחית וסיוע הומניטרי, תוך שהוא מציין כי כ-100 אלף איש כבר יצאו מעזה.
ראש הממשלה האשים את חמאס בניסיון למנוע יציאת אזרחים כדי שישמשו מגן אנושי, וציין: "חמאס לא בוחל באמצעים – יורה בנשים וילדים ברגליים אם צריך". הוא התייחס גם לסרטון האכזרי שפרסם חמאס על אלון אהל ועל גיא גלבוע דלאל וציין כי שוחח עם המשפחות וחיזק אותן בשם העם כולו.

נתניהו הציג את הפעולה בעזה כחלק ממאבק רחב יותר בציר האיראני, שמטרתו השמדת ישראל: "המאמץ שלנו להשלים את ריסוק טבעת החנק של הציר האיראני, כולל חמאס, חיזבאללה, החות'ים ואפילו משטר אסד".
לדבריו, הפעולות מסירות את האיום הקיומי של פצצות גרעין וטילים בליסטיים מעל ראש ישראל, והמאבק יימשך עד להשגת כל מטרות המלחמה: חיסול חמאס, החזרת כל החטופים והבטחת עתיד בטוח לעזה.

ראש הממשלה התייחס גם למחיר בשדה הדיפלומטי וההסברתי, וציין כי מנגנונים חדשים יסייעו להתמודד עם הנזק התקשורתי.
נתניהו הדגיש: "אם אני צריך לבחור בין ניצחון על אויבינו לבין תעמולה רעה נגדנו, אני בוחר בניצחון על אויבינו".
