מורה מגרמניה שקיבלה שכר מלא במשך 16 שנה על אף שנעדרה מעבודתה בגין מחלה, הגישה תביעה לאחר שהתבקשה להוכיח שהיא אכן חולה. בית המשפט דחה את התביעה וקבע כי מצבה הוא "בלתי נתפס", כך על פי דיווחים בגרמניה.
המורה, שעבדה במכללה במדינת נורדריין-וסטפאליה, נעדרת מעבודתה מאז שנת 2009. במשך תקופה זו קיבלה שכר בשווי של כמיליון אירו והגישה מדי חודש אישורי מחלה, אך מעולם לא עברה בדיקה רפואית רשמית.

לאחרונה החליט מנהל חדש במוסד לדרוש מהמורה לעבור בדיקה רפואית, אך במקום להיענות לדרישה, היא הגישה תביעה בטענה שהדרישה פוגעת בזכויותיה. בית משפט מקומי דחה את התביעה וחייב אותה לשלם כ-2500 אירו על הוצאות משפט.
על פי הדיווחים, בתקופת היעדרותה הקימה המורה סטארט-אפ בתחום הרפואה ופעלה כנטורופתית, צעד שעשוי להביא לשלילת שכרה ואף לפגיעה בזכאותה לפנסיית פרישה. מבקרים ציינו כי הפרשה ממחישה כשל מערכתי, שכן עובדי ציבור זכאים לשכר מלא גם בתקופות מחלה ממושכות, בניגוד לעובדים במגזר הפרטי.
