המזרחן יוני בן מנחם תיאר בריאיון ל"ישראל הבוקר" את הדרך שבה הצבא צפוי לנהל את הלחימה בעיר עזה. לדבריו, המהלך יתבסס על הפתעת האויב, בידוד אזורים ויצירת תנאים לשחרור החטופים.
בן מנחם הסביר כי "אני מעריך שצה״ל יפתיע את האויב ושהוא יודע היכן נמצאים החטופים. חלק מהחטופים לפחות בעיר עזה, והוא יבצע את הפעולות הדרושות לבודד את האזור הזה ולכתר אותו כדי לנסות ולהוציא במשא ומתן את החטופים החיים שנמצאים שם".

בנוגע לסרטונים שפרסם צה"ל בימים האחרונים, הוא ציין כי מטרתם איננה להתרברב מול ארגון הטרור חמאס אלא לשקף לציבור הישראלי את המורכבות של הלחימה בשטח בנוי: "אני לא חושב שיש פה כוונה להראות לחמאס מה אנחנו יודעים".
לדבריו, עוצמת הפעילות היא המפתח לפינוי האוכלוסייה מעזה דרומה: "הם לא עוזבים את העיר כי ההפצצות שלנו לא מספיק חזקות. אם עזה לא תרעד, והם יבינו שאנחנו רציניים, אז הם ילכו דרומה. אף אחד מהם לא רוצה למות, ואני מעריך שככל שיתגברו ההפצצות וככל שצה״ל יפרסם הודעות פינוי ואזהרות, כן יגבר קצב אלה שיעזבו את העיר עזה".
