במהלך מחאה בלתי חוקית שנערכה הערב (שבת) באום אל-פחם, עצרו שוטרי מחוז חוף, מרחב מנשה, תחנת אום אל-פחם ולוחמי החטיבה הטקטית עשרה משתתפים שהפרו את הסדר.
לפי דוברות המשטרה, המפגינים הניפו שלטים והשמיעו קריאות בגנות ישראל ופעולותיה במלחמה בעזה. השוטרים כרזו להם מספר פעמים להפסיק את המעשים ולציית להנחיות, אולם הם סירבו – ועל כן נעצרו.

במשטרה הבהירו כי זכות המחאה היא יסוד חשוב במדינה דמוקרטית, אולם הודגש כי היא מוגבלת למסגרת החוק. בהודעה נמסר: "המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג, פגיעה בחופש התנועה או התנהגות העלולה לסכן את שלום הציבור".
