accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

אסון ביטחוני: התוכנית למלחמה בקרטלי הסמים שמטלטלת את בלגיה

שירה קריפס

שירה קריפס

יג אלול ה'תשפה (06.09.25)

7

1

like

0

dislike

שר הביטחון והפנים של בלגיה מקדם תוכנית לפריסת חיילים ברחובות בריסל כדי להתמודד עם גל האלימות כנופיות הסמים במדינה • לפי התוכנית, החיילים יפעלו לצד המשטרה באזורים רגישים בעיר • הצעד מגיע לאחר שהתובע המחוזי של בריסל התריע על מחסור חמור במשאבים וביטחון ציבורי, ועל רקע המשבר הפוליטי בעיר


שר הביטחון והפנים של בלגיה, ברנרד קווינטין, הודיע כי הוא מקדם תוכנית להצבת חיילים ברחובות בריסל, במטרה להילחם בגל הסמים והאלימות ההולך ומתרחב. לדבריו, "הצבא צריך להגן על שלמות השטח. בדרך כלל, חיילים עושים זאת בגבולותינו או מעבר להם – אך גם המלחמה בפשעי הסמים נופלת תחת הגנת השטח שלנו".

בחודשים האחרונים חוותה הבירה הבלגית עלייה חדה באירועי ירי הקשורים לסמים, 57 מקרים מתחילת השנה, מתוכם 20 בקיץ בלבד. התובע המחוזי של בריסל, שהוצב תחת אבטחה בעקבות איומים מצד סוחרי סמים, הזהיר כי "כל אחד בעיר עלול להיפגע מכדור תועה", וביקש בעבר 10 מיליון אירו לשיפור הביטחון, אך לטענתו לא קיבל את המשאבים הדרושים.

על פי התוכנית, שפרטיה נידונים בימים אלה, חיילים יפעלו בצוותים מעורבים עם המשטרה, יסיירו בתחנות מטרו ובמחוזות רגישים. שר ההגנה, תיאו פרנקן, אישר כי המסגרת החוקית לפריסת הכוחות כבר מוכנה וצפויה לעבור למועצת השרים. "בריסל היא אסון מבחינת ביטחון. אנחנו צריכים להחזיר את השליטה", כתב ברשת X.

הצעדים מגיעים על רקע שיתוק פוליטי ממושך בבריסל, שלא הצליחה להרכיב ממשלה מאז הבחירות ביוני 2024. המנהיגים הזהירו כי ייתכן שתידרש מערכת בחירות חדשה, ואף העלו אפשרות להעברת סמכויות הביטחון של בריסל לשליטה ישירה של הממשלה הלאומית.

עקבו אחרינו גם ב-Google News