כוחות משטרה רבים, ביניהם כוחות מיוחדים של יחידה 33 'הגדעונים', פעלו במהלך סוף השבוע בעיר לוד ובערי המשולש כנגד מחוללי וארגוני פשיעה בחברה הערבית, בהמשך להנחיית מפכ״ל המשטרה רנ״צ דני לוי ולאחר שהכריז על מצב חירום, כפי שפרסם לראשונה כתבנו אריאל עידן.
במהלך הפעילות, עליה עמדו מקרוב המפכ"ל, ממ"ז מרכז, נציגי סגל פיקוד המשטרה, פיקוד המחוז ומ' היחידות המיוחדות, עצרו הכוחות 17 חשודים ותפסו אמצעי לחימה וסמים, בהם: שני אקדחים, רובה M-16, שתי לבנות חבלה תקניות, 2 אקדחי איירסופט, חלקי אמל"ח, תחמושת רבה וכ-4.5 ק״ג סמים מסוגים שונים.





כמו כן, במהלך הפעילות תפסו הכוחות חוליית גנבי רכב בזמן מעשה. מדוברות המשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה לטיפול חסר פשרות באלימות ובפשיעה בחברה הערבית וקוראת לכלל הגורמים האמונים על סוגייה לאומית זו לשלב זרועות ולפעול בנושא באופן מיידי".
