דובר צה"ל, תת-אלוף אפי דפרין, מסר הערב (חמישי) עדכון מיוחד לתקשורת ובו חשף כי כוחות צה"ל אוחזים כעת ב-40% משטח העיר עזה. לדבריו, הצבא עומד בפני העמקת התמרון הקרקעי באזור במטרה להשיג את מטרת המלחמה המרכזית: הכרעת ארגון הטרור חמאס.
"חמאס יפגוש בעיר עזה את כוחות צה"ל במלוא עוצמתם", הצהיר דפרין. "אנו נערכים להעמיק את הפעולה בימים הקרובים כדי להגביר את הלחץ על האויב ולהביא לפירוק יכולותיו הצבאיות והשלטוניות".
כדי להמחיש את יעילות הלחץ הצבאי המתמשך, ציין דפרין נתון משמעותי: "במהלך מבצע 'מרכבות גדעון' חילץ צה"ל עשרה חללים חטופים". בדבריו רמז כי הפעילות המבצעית בשטח היא זו שיוצרת הזדמנויות מודיעיניות ומאפשרת להגיע למידע קריטי על מקום הימצאם של חטופים.
במהלך ההצהרה, פרסם דובר צה"ל תיעוד חדש ובלעדי של דובר הזרוע הצבאית של חמאס, הטרוריסט המכונה "אבו עוביידה", מהלך שנועד להמחיש את אחיזתו המודיעינית של צה"ל בצמרת ארגון הטרור.

הדברים מגיעים על רקע המשך הלחימה העזה ברצועה וההיערכות להרחבת הפעילות הצבאית, במטרה להשיג את מטרות המלחמה כפי שהוגדרו על ידי הדרג המדיני.
