רס"ל במילואים נ', לוחם בחטיבה 551, סיפר היום (חמישי) בריאיון ל"אולפן הפתוח" על השירות הארוך מאז ה-7 באוקטובר ועל המחירים האישיים שהוא ומשפחתו משלמים. "הבן שלי נולד שבוע אחרי תחילת המלחמה, והבת שלי נולדה במהלך המבצע באיראן", הוא מספר. אך לצד הקושי, הוא רואה בשירות "זכות גדולה", ומדגיש את התמיכה שמקבל מאשתו ומהמשפחות: "זה מערך שלם שנותן כתף".
נ' מתאר כיצד נאלץ לפצל את חייו בין החזית לבין המשפחה: "הבן שלי נכנס לגן בפעם הראשונה השבוע. הספקתי ללוות אותו בימים הראשונים, ואז חזרתי לגזרה. היום כבר הגעתי איתו לגן על מדים". הוא מודה כי מדובר במחירים לא פשוטים, אך מסביר: "אנחנו מבינים שזו משימה חיונית – להחזיר ביטחון לתושבים".

על תחילת המלחמה הוא מספר: "ב-7 באוקטובר כל החטיבה הוקפצה. בהתחלה דיברו שניכנס לעוטף, אבל בסוף התארגנו לכניסה הקרקעית לעזה. היינו מהראשונים שנכנסו לצפון הרצועה ומשם התחלנו את הלחימה". מאז, החטיבה פועלת לסירוגין גם בעזה וגם בצפון. "זה כבר הסבב החמישי שלנו", הוא מדגיש, "אנחנו צוות מגובש שנלחם יחד בסדיר וממשיך במילואים".

לוחם המילואים על כיבוש עזה: "בואו נגמור עם זה – וננצח!"
כיום, נ' וחבריו מוצבים בגבול הצפון. לדבריו, המשימות ברורות: "לתת ביטחון לתושבים ולייצר תחושת ביטחון – אלו שתי משימות שונות". הוא מתאר כיצד החטיבה שומרת על יישובים, מוסדות חינוך והתקהלויות גדולות, לצד פעולות התקפיות שפרטיהן מסווגים. את המסר שלו הוא מסכם באופטימיות: "זו זכות גדולה להיות פה. אנחנו יודעים שעוד צפויה דרך ארוכה, אבל נעמוד בכל משימה ונמשיך להגן על המדינה".
