חבר מושבעים פדרלי בארה"ב חייב אתמול (רביעי) את גוגל בקנס של 425 מיליון דולר בגין פגיעה בפרטיות המשתמשים. התביעה הוגשה ב-2020, כאשר לפי טענת התובעים גוגל אספה את נתוני השירות באפליקציות (שנתמכות ע"י גוגל), גם כאשר המשתמש כיבה את ההרשאה שמאפשרת זאת.

במשפט שהתנהל, גוגל טענה כי לא אספה נתונים אישיים, אלא רק שמרה אותם באופן אנונימי וללא שם המשתמש. כעת לאחר פסק הדין, דובר גוגל מסר כי "החלטה זו אינה מבינה נכון את אופן פעולת המוצרים שלנו, כלי הפרטיות שלנו נותנים לאנשים שליטה על הנתונים שלהם, וכאשר הם מכבים את ההתאמה האישית, אנו מכבדים את הבחירה הזו".
בתחילה, התובעים דרשו פיצוי בגובה של 35 מיליארד דולר, אך חבר המושבעים הפדרלי קבע כי גוגל לא נהגה בזדון, ולכן לא תקבל עונש כספי אלא פיצויים. למרות זאת, עורך הדין מטעם המשתמשים מסר כי "אנו מאד מרוצים מהפסיקה הזו".
