accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

בית המשפט הכריע: גוגל פגעה בפרטיות - ותחטוף קנס כבד

דסק C14

דסק C14

יא אלול ה'תשפה (04.09.25)

3

7

like

0

dislike

התובעים דרשו מהחברה תשלום גבוה הרבה יותר, אך חבר מושבעים פדרלי קיבל חלק מטענות התובעים אך לא את כולם • מנגד, גוגל מכחישה את הטענות וצפויה לערער על ההחלטה • עורך הדין של התובעים: "מרוצה מפסק הדין"


חבר מושבעים פדרלי בארה"ב חייב אתמול (רביעי) את גוגל בקנס של 425 מיליון דולר בגין פגיעה בפרטיות המשתמשים. התביעה הוגשה ב-2020, כאשר לפי טענת התובעים גוגל אספה את נתוני השירות באפליקציות (שנתמכות ע"י גוגל), גם כאשר המשתמש כיבה את ההרשאה שמאפשרת זאת.

maximize-image
גוגל | צילום: שאטרסטוק

במשפט שהתנהל, גוגל טענה כי לא אספה נתונים אישיים, אלא רק שמרה אותם  באופן אנונימי וללא שם המשתמש. כעת לאחר פסק הדין, דובר גוגל מסר כי "החלטה זו אינה מבינה נכון את אופן פעולת המוצרים שלנו, כלי הפרטיות שלנו נותנים לאנשים שליטה על הנתונים שלהם, וכאשר הם מכבים את ההתאמה האישית, אנו מכבדים את הבחירה הזו".

בתחילה, התובעים דרשו פיצוי בגובה של 35 מיליארד דולר, אך חבר המושבעים הפדרלי קבע כי גוגל לא נהגה בזדון, ולכן לא תקבל עונש כספי אלא פיצויים. למרות זאת, עורך הדין מטעם המשתמשים מסר כי "אנו מאד מרוצים מהפסיקה הזו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News