הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר קיים הבוקר (שישי) הערכת מצב שבה התייחס למבצע להשבת החטופים החללים מהרצועה, להרחבת התמרון בעזה וכן לתקיפה בתימן: "פיקוד הדרום מעמיק את הפגיעה בעיר עזה ואנחנו נגביר את המאמצים בשבועות הקרובים".
רב-אלוף אייל זמיר אמר: "אנחנו ביצענו תקיפה משמעותית נגד יעדים אסטרטגיים של שלטון הטרור החות׳י בתימן. החות׳ים פועלים כשלוחה טרוריסטית נוספת של איראן, ממשיכים לתקוף את מדינת ישראל ומערערים את היציבות האזורית והבינלאומית. המסר שלנו הוא חד – אין הכלה.

"בעזה, צה"ל ממשיך לפעול ולפגוע בחמאס. פיקוד הדרום מעמיק את הפגיעה בעיר עזה ואנחנו נגביר את המאמצים בשבועות הקרובים. הלילה, על בסיס מודיעין מדויק, במקביל לפעולות בכל רחבי המזרח התיכון, כוחותינו פעלו להשבת גופות חטופים שנרצחו בידי ארגון הטרור חמאס. זהו מאמץ מתמשך, ערכי, שאנחנו נמשיך להתמיד בו. לא ננוח ולא נשקוט עד להשבת כל חטופינו בכל דרך אפשרית".
מוקד יותר היום, החלל החטוף אילן וייס חולץ על ידי צה"ל והשב"כ מרצועת עזה, לאחר 692 ימים. וייס הי"ד, בן 55 מקיבוץ בארי שנרצח בטבח בשבעה באוקטובר, לאחר שרץ לפתוח את הנשקייה בקיבוץ בזמן הטבח. אשתו שירי וביתו נוגה נחטפו לעזה ושוחררו בעסקה הראשונה.
