7 פעמים חזר צה"ל לשכונת זייתון בעזה, למרות ההצהרות מתקופת הלוי והגרי שגדוד חמאס במקום "הוכרע".
כשהגיעו לשם לוחמי צק"ח 7 לפני כשלושה שבועות הם מצאו גדוד מתפקד עם כ-400 מחבלים. הסיבה: שיטת הפשיטות, במסגרתה לא הושמדו התשתיות מעל ומתחת לקרקע – מה שאיפשר לחמאס לגייס מחבלים חדשים ולשוב למרחב, גם אם הסד"כ המקורי שלו נפגע.

הלקחים הופקו וכיום צה"ל עובד לאט ויסודי, וגורס את השטח מעל ומתחת לקרקע לפני שהוא "מזכה" אותו, כך שלמחבלים פשוט אין יותר לאן לחזור. אבל מי שסבור ש"אין יותר מה לעשות בעזה" ושניתן לסיים את המלחמה בתנאים של חמאס – מפקיר את יישובי העוטף.
כשאלפי מחבלי חמאס שומעים את השיח הזה בחלק לא מבוטל של החברה הישראלית, הם בוודאי מגחכים.
