שגריר ישראל בארצות הברית, יחיאל לייטר, התראיין לרשת CNN האמריקאית והתייחס למות בנו, רס"ן משה ידידיה לייטר, שנהרג בלחימה בבית חאנון בתחילת המלחמה. "הבן שלי נהרג כי אנחנו נזהרים לא לפגוע באנשים חפים מפשע", אמר לייטר והוסיף: "הוא היה יכול להיות בחיים היום אם היינו עושים את מה שמאשימים אותנו בו".
לדבריו, ישראל בוחרת לנהל את הלחימה בצורה זהירה: "צריך לשאול את עצמך – איך מדינה שיכולה להשתלט על כל המרחב האווירי של איראן בתוך 72 שעות, ולאפשר ל-B2 האמריקאים להשמיד את מתקני הגרעין, לא מסוגלת לסיים את המלחמה הזו מהר יותר? ברור שאנחנו יכולים. אבל אנחנו מתמודדים עם 450 מייל של מנהרות טרור מתחת לשטח של 24 מייל בלבד".

הממשלה אישרה: ד״ר יחיאל לייטר ימונה לשגריר ישראל בארה"ב
לייטר הדגיש כי ישראל נלחמת מול "ארגון מפלצתי שלא רק מסתתר מאחורי אזרחים, אלא משתמש בהם כבשר תותחים. זאת כת, כת מוות, והם בעצמם אומרים את זה".
בהתייחסותו האישית, סיפר: "הבן שלי נכנס רגלית לעזה, הוביל את הכוחות בתחילת המלחמה, ונהרג כשנפל למלכודת של חמאס. אם היינו עושים את מה שמאשימים אותנו, אולי הוא היה חי היום – וגם רבים מחיילינו שנפלו".

באשר להפגנות בתוך ישראל אמר לייטר כי הן משקפות רק חלק מהמציאות: "ההפגנות הן רק חצי מהתמונה. החצי השני הן משפחות החיילים, שאומרות לראש הממשלה: חייבים לסיים את המלחמה בניצחון על חמאס, אחרת נחזור לשישה באוקטובר".
