accessibility-icon
share-icon
שגריר ישראל בארה"ב | צילום: יונתן סינדל, פלאש90
שגריר ישראל בארה"ב | צילום: יונתן סינדל, פלאש90

שגריר ישראל בארה"ב: "בני נהרג כי נזהרו לא לפגוע בחפים מפשע"

שירה קריפס

שירה קריפס

ה אלול ה'תשפה (29.08.25)

25

24

like

2

dislike

שגריר ישראל בארה"ב התראיין ל-CNN והתייחס למות בנו שנהרג במהלך הלחימה בעזה • לייטר אמר: "הבן שלי נהרג כי אנחנו נזהרים לא לפגוע בחפים מפשע", והסביר שישראל נלחמת מול "ארגון מפלצתי" המשתמש באזרחים כמגן אנושי • לדבריו, אף שישראל יכולה לסיים את המלחמה במהירות, היא בוחרת להימנע מפגיעה באזרחים


שגריר ישראל בארצות הברית, יחיאל לייטר, התראיין לרשת CNN האמריקאית והתייחס למות בנו, רס"ן משה ידידיה לייטר, שנהרג בלחימה בבית חאנון בתחילת המלחמה. "הבן שלי נהרג כי אנחנו נזהרים לא לפגוע באנשים חפים מפשע", אמר לייטר והוסיף: "הוא היה יכול להיות בחיים היום אם היינו עושים את מה שמאשימים אותנו בו".

לדבריו, ישראל בוחרת לנהל את הלחימה בצורה זהירה: "צריך לשאול את עצמך – איך מדינה שיכולה להשתלט על כל המרחב האווירי של איראן בתוך 72 שעות, ולאפשר ל-B2 האמריקאים להשמיד את מתקני הגרעין, לא מסוגלת לסיים את המלחמה הזו מהר יותר? ברור שאנחנו יכולים. אבל אנחנו מתמודדים עם 450 מייל של מנהרות טרור מתחת לשטח של 24 מייל בלבד".

הממשלה אישרה: ד״ר יחיאל לייטר ימונה לשגריר ישראל בארה"ב

הממשלה אישרה: ד״ר יחיאל לייטר ימונה לשגריר ישראל בארה"ב

7
24.11.24|נעמי רחליס

לייטר הדגיש כי ישראל נלחמת מול "ארגון מפלצתי שלא רק מסתתר מאחורי אזרחים, אלא משתמש בהם כבשר תותחים. זאת כת, כת מוות, והם בעצמם אומרים את זה".

בהתייחסותו האישית, סיפר: "הבן שלי נכנס רגלית לעזה, הוביל את הכוחות בתחילת המלחמה, ונהרג כשנפל למלכודת של חמאס. אם היינו עושים את מה שמאשימים אותנו, אולי הוא היה חי היום – וגם רבים מחיילינו שנפלו".

maximize-image
שגריר ישראל בארה"ב ד"ר יחיאל לייטר | צילום: שמוליק עלמני

באשר להפגנות בתוך ישראל אמר לייטר כי הן משקפות רק חלק מהמציאות: "ההפגנות הן רק חצי מהתמונה. החצי השני הן משפחות החיילים, שאומרות לראש הממשלה: חייבים לסיים את המלחמה בניצחון על חמאס, אחרת נחזור לשישה באוקטובר".

עקבו אחרינו גם ב-Google News